Daulah Educonsult ialah syarikat yang memberikan khidmat konsultan kepada pelajar yang berminat untuk sambung pengajian ke luar negara. Negara yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ialah Rusia, Poland, Indonesia, Bangladesh dan Mesir berserta bidang yang berbagai ditawarkan.
Selain itu, bidang yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult kepada pelajar ialah bidang kejuruteraan, perubatan, farmasi, pergigian, pengajian Islam, bahasa Arab dan lain-lain. Syarat bagi sambung pengajian ke luar negara ialah mempunyai sijil SPM, STPM, A-level, O-level atau setaraf dengannya.
Bangladesh

Bangladesh ialah sebuah negara berkedudukan dengan India serta terkenal dengan bidang perubatannya yang banyak di sana. Hospital di sana dilengkapi dengan alatan yang mencukupi dan tenaga pengajar yang betul-betul mahir.
Bidang yang ditawarkan di Bangladesh ialah perubatan, pergigian, veterinar dan farmasi sahaja. Antara universiti yang akan ditawarkan oleh Daulah Educonsult kepada pelajar ialah
? Dhaka Medical College
? Dhaka Dental College
? Mymensingh Medical College
? Chittagong Medical College
? M.A.G Osmani College, Sylet
? Bangladesh Agricultutral University (Veterinary Science)
Indonesia
Indonesia ialah negara yang berdekata dengan negara kita dan serumpun dengan kita. Budaya, makanan dan agama di sana adalah lebih kurang sama dengan Malaysia jadi tiada masalah untuk pelajar sambung pengajian ke sana.

Antara bidang yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult kepada pelajar ialah pengajian Islam, perubatan, pergigian, farmasi, veterinar dan psikologi. Universiti yang ditawarkan di Indonesia ialah
? Universitas Hasanuddin di Makassar
? Institut Agama Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin Jambi (IAIN STS Jambi)
? Institut Pertanian Bogor di Bandung
? Universitas Gadjah Mada
? Universiti Sumatera Utaradi Medan
? Universitas Padjadjarand

? Universitas Airlangga di Surabaya
? Universitas Brawijaya
? UIN Ar-Raniry di Banda Aceh
? Institut Teknologi Bandung
? UIN SUSKA Riau
? Universitas Trisakti di Jakarta Indonesia

BACA JUGA :   Milea : Suara Dari Dilan
Rusia
Rusia ialah negara yang mengalami empat musim dalam setahun tetapi cuaca di sana sentiasa sejuk disebabkan kedudukannya yang terletak di garisan Artik. Tetapi pelajar akan dapat mengalami pengalaman baru di Rusia.

Daulah Educonsult menawarkan bidang perubatan, pra-perubatan, pengurusan perniagaan dan kejuruteraan pesawat udara. Universiti yang ditawarkan di bawah Daulah Educonsult ialah
☃️ Kursk State Medical University
☃️ Russia National Reserach Medical University
☃️ Saint Petersbug University
☃️ Privolzhsky Research Medical University
☃️ Volvograd State Medical University
☃️ I.M. Sechenov First Moscow State Medical University
☃️ Moscow Aviation Institute
Mesir
Negara padang pasir ini juga menyediakan universiti yang ternama di dunia dan merupakan pusat Islam dunia iaitu Universiti Al-Azhar, Mesir. Selain itu, bidang yang ditawarkan kepada pelajar ialah pengajian Islam, bahasa Arab, perubatan, pergigian, farmasi dan ulum-Islamiyyah yang mana sijil SPM, STPM, A-level, O-level atau setaraf dengannya diperlukan di sini.
Namun apa yang menarik ialah mereka yang tidak mempunyai sebarang sijil juga boleh belajar ke Mesir seawal 12  tahun! Madrasah Daulah membuka tawaran belajar kepada mereka yang berusia 12 hingga 30 tahun samaada lelaki atau perempuan. Pelajar akan didedahkan degan aktiviti dan subjek sepanjang di Madrasah Daulah sebagai persiapan untuk ujian di sana.
Ujian Imtihan Qabul ialah ujian yang diduduki oleh semua pelajar Madrasah Daulah untuk memasuki ke Maahad Buuth. Pelajar yang mendapat keputusan memuaskan akan terus dimasukkan ke Maahad Buuth dan seterusnya ke Universiti Al-Azhar bagi peringkat Ijazah Sarjana Muda.
Bidang yang ditawarkan hanyalah pengajian Islam, bahasa Arab dan ulum-Islamiyyah sahaja. Universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult di Mesir ialah
?️ Universiti Al-Azhar
?️ Universiti Mansoura
?️ Universiti Cairo
?️ Universiti Tanta

?️ Universiti Alexandria
?️ Universiti Zagaziq
?️ Universiti Ain-Sham

Poland

Negara Eropah yang terletak di tengah-tengah kawasan Eropah dan negara yang bersempadan dengan Jerman. Bidang yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ialah perubatan, kejuruteraan , teknologi maklumat, kewangan akaun, psikologi, pengurusan perniagaan dan lain-lain bidang. Universiti yang ditawarkan di Poland ialah
? Vistula University
? University of Lodz
? University of Warsaw
? Warsaw University of Technology
? Vincent Pol University
Banyakkan universiti dan bidang yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult?! Jadi sekiranya berminat untuk berdaftar dan ingin maklumat lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
?   Hubungi talian hotline : 0392851322
?   Customer service 1 :0189624322
?   Customer service 2 :0182429322
?   Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here