Kali ini Daulah Educonsult hanya tawarkan 10 kuota untuk pelajar yang ingin mendaftarkan diri ke Madrasah Daulah. Madrasah Daulah terletak di Kaherah, mesir dan merupaka pusat pendidikan bagi pelajar yang berumur 12 tahun hingga 30 tahun. Kemasukan ke Madrasah Daulah tidak memerlukan sijil SPM dan STAM. Hal ini kerana melalui Madrasah Daulah, pelajar akan ke Maahad Buuth dan seterusnya ke Universiti Al-Azhar untuk Ijazah Sarjana Muda.

Berminat? Daftar segera bersama Daulah Educonsult bagi kemasukan September ke Madrasah Daulah. Di Madrasah Daulah, pelajar akan terlibat dalam pembelajaran subjek seperti berikut :

?Tahsinul QURAN
?Tahfizul Quran
?Talaqqi Dalaman
?Talaqqi Kitab Bersama Syeikh
?Pengajian Umum
?Pengajian Bahasa Arab
?Program Study Tour

BACA JUGA :   Sambung Pengajian Ke Mesir Tanpa SPM / STAM?

 

Syarat Kelayakan Ke Madrasah Daulah 

?Lelaki atau Perempuan
?Berumur 12 tahun hingga 30 tahun
?Mempunyai Semangat yang Tinggi dalam Menuntut Ilmu

Di Madrasah Daulah, pelajar akan dipersiapkan untuk menghadapi peperiksaan Ujian Imtihan Qabul iaitu ujian kelayakan ke Maahad Buuth. Anggaran untuk nama naik bagi peperiksaan tersebut adalah antara 2 bulan hingga setahun. Pengajian di Maahad Buuth pula adalah berdasarkan kepada penguasaan pelajar dalam peperiksaan.

Pengajian di Mesir adalah satu pengalaman yang jarang dirasai oleh pelajar seawal usia 12 tahun. Di Madrasah Daulah, pengajian tidak mementingkan umur dan sijil akademik. Namun jika pelajar itu komited untuk menuntut ilmu, ianya tidak menjadi masalah bagi pihak Madrasah Daulah. Ianya datang dengan syarat iaitu anda mampu mematuhi dan ikuti peraturan yang ditetapkan oleh pihak Madrasah Daulah.

BACA JUGA :   Budaya Menarik yang Ada di Makassar

Jika berminat. Daftar segera bersama Daulah Educonsult. Jalani sesi konsultasi percuma bersama konsultan terbaik di Daulah Educonsult.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here