Daulah Educonsult syarikat yang menawarkan khidmat konsultan kepada kepada pelajar yang berhasrat untuk sambung pengajian ke luar negara.
Banyak negara yang ditawarkan dan selalunya pelajar akan memilih negara yang jauh dari Malaysia untuk rasai pengalaman baru dengan belajar ke negara orang.
Mesir juga merupakan salah satu pusat pengajian yang terkenal di dunia dan kebanyakkan pelajar memilih untuk sambung ke sini.
Universiti yang sering dipilih oleh pelajar ialah Universiti Al-Azhar yang mana universiti itu terkenal dengan pusat pengajian Islam seluruh dunia. terdapat juga universiti lain iaitu

  1. Universiti Mansoura
  2. Universiti Cairo
  3. Universiti Tanta
  4. Universiti Alexandria
  5. Universiti Zagaziq
  6. Universiti Ain-Sham
Tambahan, bidang yang ditawarkan di sana terdiri daripada syariah, pergigian, farmasi, ususluddin, bahasa Arab dan ulum-Islamiyah. Kesemua bidang ini memerlukan sijil SPM, STPM, A-level, O-level dan setaraf dengannya.
Daulah Educonsult juga menawarkan tempat pengajian bagi pelajar yang tidak mempunyai sebarang sijil tetapi mempunyai semangat yang tinggi untuk belajar.
Syarat bagi belajar di sini terbuka kepada mereka yang berusia 12 hingga 30 tahun sama ada lelaki atau perempuan.
Mereka boleh berdaftar masuk ke Madrasah Daulah dengan daftar di Daulah Educonsult. Madrasah Daulah terletak di Kaherah, Mesir.
Mereka yang berdaftar ke Madrasah Daulah akan dipersiap siagakan dengan beberapa aktiviti dan subjek iaitu
  • Tahssinul Qur’an
  • Tahfizul Qur’an
  • Talaqqi Dalaman
  • Pengajian Bahasa Arab
  • Pengajian Umum
  • Program Study Tour
  • Talaqqi Kitab Bersama Syeikh

Mereka akan menduduki Ujian Imtihan Qabul bagi menentukan pelajar untuk ke Maahad Buuth. Pelajar yang berjaya masuk ke Maahad Buuth akan ditawarkan sambung ke peringkat Ijazah Sarjana Muda di Universiti Al-Azhar.
“Daulah Educonsult bagi saya peluang untuk saya belajar ke luar negara walaupun saya tiada sijil SPM, STPM, A-level atau lain-lain. Walaupun pada peringkat usia saya yang masih muda, tapi ini pengalaman yang baru untuk saya belajar ke luar negara ditemani dengan rakan-rakan baru” ujar seorang pelajar Madrasah Daulah.
Sekiranya ingin mengetahui lebih lanjut mengenai sambung pengajian ke Mesir bersama Daulah Educonsult, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
?   Hubungi talian hotline : 0392851322
?   Customer service 1 :0189624322
?   Customer service 2 :0182429322
?   Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here