Sekali lagi, Safer telah membuka pekerajaan kosong kepada semua rakyat Malaysia yang mempunyai kereta atau motorsikal untuk berdaftar sebagai Safer Delivery Partner dan Driver. Yang menarik lagi ialah Safer Delivery Partner dan Driver menawarkan pendaftaran secara percuma kepada semua.
Pendaftaran Safer delivery Partner dan Driver boleh dilakukan di dalam aplikasi Safer Driver yang boleh dimuat turun di Google Play Store bagi pengguna Android atau Apps Store bagi pengguna Apple. Selepas muat turun aplikasi Safer Driver, jangan lupa untuk melakukan pendaftaran pula ye. Tekan sahaja link ini untuk melakukan pendaftaran sebagai Safer Delivery Partner & Driver.
Malah, apabila mereka berdaftar sebagai Safer Delivery Partner dan Driver, mereka akan jana pendapatan aktif dan pasif secara serentak. Sebelum bercerita tentang pendapatan, pendaftaran tadi perlu mengikut piawaian yang telah ditetapkan oleh Safer. Segala dokumen dan maklumat perlu lah diisi bagi memudahkan mereka mengaktifkan akaun sebagai Safer Delivery Partner dan Driver.
Jawatan sebagai pemandu atau penunggang (Safer Delivery Partner & Driver) tidak lengkap jika tidak mempunyai sijil EPV dan PSV. Apa itu? Public Service Vehicle (PSV) ialah lesen yang diwajibkan ada oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) bagi semua pemandu kenderaan e-hailing di seluruh Malaysia.
Manakala lesen E-hailing Vehicle Permit (EPV) ialah lesen yang akan diuruskan sendiri oleh syarikat e-hailing sebelum mengaktifkan mereka sebagai pemandu kenderaan e-hailing.
Jadi, setelah akaun diaktifkan, bermulalah tugas sebagai pemandu atau penunggang kepada penumpang. Segala tempahan yang ditempah oleh pengguna perlu diuruskan dengan baik. Pemandu atau penumpang (Safer Delivery Partner & Driver) perlu tahu bagaimana untuk menerima atau menolak tempahan yang ditempah oleh pengguna.
Jadi sekarang tentang pendapatan aktif dan pasif ialah pendapatan yang akan dijana oleh Safer Delivery Partner dan Driver. Pendapatan aktif dijana apabila pengguna membuat tempahan pada salah satu servis di Safer. Manakala pendapatan pasif pula ialah pendapatan yang akan dijana dengan hanya kongsikan referral code kepada orang ramai. Referral code tersbut boleh didapati setelah melakukan pendaftan.

Semakin banyak mereka menggunakan referral code tersebut, semakin banyak pendapatan pasif akan dijana. Pendapatan pasif akan diperoleh sebanyak 1 peratus daripada jumlah servis yang dikenakan kepada pengguna.
Konklusinya, Safer ini sangat-sangat membantu Safer Delivery Partner dan Driver menawarkan banyak manfaat kepada mereka. Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lengkap, sila layari laman web yang tertera di bawah.
Website : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here