Daulah Educonsult menawarkan khidmat konsultan kepada pelajar yang berhasrat untuk sambung pengajian ke luar negara. Antara negara yang ditawarkan ialah Rusia, Bangladesh, Indonesia, Poland dan Mesir. Sekiranya pelajar ingin sambung pengajian ke negara lain juga boleh tetapi perlu dapatkan konsultan dahulu daripada Daulah Educonsult.
Indonesia merupakan sebuah negara yang terkenal dengan peninggalan tapak sejarahnya, pulau-pulau kecil dan gunung berapi yang masih aktif sehingga sekarang. Namun, di sana terdapat juga pusat pengajian yang menarik untuk sambung belajar seperti ditawarkan oleh Daulah Educonsult.
Selain itu, bidang yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult di Indonesia ialah perubatan, pergigian, farmasi, veterinar, psikologi dan pengajian Islam.
Namun untuk sambung belajar ke Indonesia, hendaklah memenuhi syarat yang ditetapkan oleh Daulah Educonsult iaitu bagi SPM dan A-level mendapat B dalam semua subjek Sains, Matriks / STPM / Asasi IPT mendapat CGPA 3.0 dalam semua subjek Sains dan Diploma Sains Kesihatan mendapat CGPA 3.50.

Selain itu, universiti yang ditawarkan ialah Universitas Hasanuddin di Makassar yang mana universiti tersebut merupakan institusi pendidikan perubatan dengan nama yang diberinya ialah “Fakultas Kedokteran Makassar” oleh Professor Ir. R. Soewandi. Syarat kelayakkan untuk memasuki universiti ini ialah mempunyai sijil STPM / Asasi / Matrikulasi / Diploma dengan minimum CGPA 3.0. Pelajar juga wajib mengambil subjek Biologi, Kimia dan Fizik dalam SPM.

Universiti lain yang turut ditawarkan ialah Institut Agama Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin Jambi (IAIN STS Jambi). Fakulti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult di universiti ini ialah Fakultas Ushuluddin, Fakultas Syari’ah dan Fakultas Adab dan Humaniora yang mana tempoh pengajian adalah berbeza bagi STPM dan Diploma. Pelajar lepasan SPM / STPM / STAM dengan tempoh pengajian 4 tahun manakala bagi lulusan Diploma ialah selama 4 tahun iaitu 8 semester.
Universiti lain yang ditawarkan ialah :
? Institut Pertanian Bogor di Bandung
? Universitas Gadjah Mada
? Universiti Sumatera Utara di Medan
? Universitas Padjadjarand
? Universiti Airlangga di Surabaya

? Universitas Brawijaya
? UIN Ar-Raniry di Banda Aceh
? Institut Teknologi Bandung
? UIN SUSKA Riau
? Universitas Trisakti
? Universitas Andalas

Banyak kan universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult di Indonesia? Jadi sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
?   Hubungi talian hotline : 0392851322
?   Customer service 1 :0189624322
?   Customer service 2 :0182429322
?   Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here