Daulah Educonsult sentiasa komited dalam memastikan pelajar yang mendaftar di universiti pilihan mereka terjamin dan rasai pengalaman belajar yang terbaik. Dengan pengalaman yang luas, Daulah Educonsult sentiasa memastikan pelajar dapat belajar dengan selesa sehingga tamat pengajian. Terdapat sebuah universiti di Kota Medan, Yogyakarta iaitu Universitas Sumatera Utara yang menawarkan pengajian berkualiti.

Universitas Sumatera Utara atau turut dinelai dengan singkatan USU menawarkan bidang pengajian Perubatan, Pergigian dan Farmasi. Pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf yang ingin melanjutkan pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda digalakkan lakukan permohonan segera.

Kemasukan seterusnya adalah pada September 2020. Tempoh masa kurang lagi sebulan bermula sekarang. Daulah Educonsult tawar kuota terhad untuk kemasukan kali ini. Lakukan pendaftaran segara. Jalani sesi konsultasi percuma bersama konsultan terbaik di Daulah Educonsult.

Ayuh kenali serba sedikit sejarah universiti ini.

Awal penubuhannya adalah dengan kewujudan Yayasan Universitas Sumatera Utara pada 4 Jun 1952 yang dipelopori oleh Gabenor Sumatera Utara. Penubuhannya dalah untuk memenuhi keperluan masyarakat Sumatera Utara dan juga masayarakat Indoensia.

BACA JUGA :   Jom Ketahui Hala Tuju Pendidikan Selepas SPM Bersama Daulah Educonsult

Semasa pendudukan Jepun, Dr Prngadi dann Dr T. Mansoer telah menubuhkan pendidikan tinggi Perubatan. Pada 20 November 1957, USU dirasmikan oleh Prsedian Republik Indonesia iaitu Dr Ir. Soekarno. Penubuhanya sekaligus menjadikan ianya dalah universiti ketujuh di Indonesia ketika itu.

Fakulti Perubatan

Ditubuhkan pada 20 Ogos 1952 dan dilengkapi dengan fasiliti dan kemudahan terbaik untuk kegunaan pelajar ketika pembelajaran. Dilengkapi dengan kemudahan teori dan praktikal khas untuk pelajar perubatan. mepnyai visi dengan mewujudkan fakulti ini sebagai salah satu insitusi pendidikan  yang terbaik menjelang tahun 2014.

Fakulti Pergigian

Wujud pada 3 November 1961 dan dilengkapi dengan beberapa jabatan yang melengkapkan fakulti ini. Antaranya termasuklah Ilmu Bedah Mulut, Ilmu Konservasi Gigi, Ilmu Material dan Teknologi dan sebagainya. Pelajar yang melanjutkan pengajian ke fakulti ini dilengkapi dengan teknologi dan fasiliti yang terbaik agar mereka boleh belajar dalam keadaan yang selesa.

BACA JUGA :   Lanjutkan Pengajian Di Maahad Buuth Menerusi Madrasah Daulah.

Fakulti Farmasi

Dibina pada tahun 1969 di abwah naungan Fakulti Matematik dan Ilmu Pengetahuan (FMIPA) . Sebelum penubuhannya, fakulti farmasi hanya ada di Universitas Andalas Padang, Sumatera Barat. Mempunyai visi untuk menjadi salahs atu Pendidikan Tinggi Farmasi paling unggul di Indonesia pada tahun 2020.

Pelajar yang berminat, dinasihatkan untuk lakukan pendaftaran segera bersama Daulah Educonsult.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here