Safer sedang membuka peluang pekerjaan kepada semua rakyat Malaysia yang ingin jana pendapatan secara serentak. Safer mencari rakan penghantar Safer atau Safer Delivery Partner dan pendaftaran adalah secara percuma. Tiada bayaran atau apa-apa cas akan dikenakan.
Bagaimana hendak melakukan pendaftaran sebagai rakan penghantar Safer? Hanya muat turun sahaja aplikasi SAFER DRIVER melalui Google Play Store atau Apps Store. Mereka juga boleh melakukan pendaftaran dengan hanya klik sahaja link yang tertera di bawah.
Safer Driver : http://tinyurl.com/ycetm3vh
Namun sebelum mereka melakukan pendaftaran sebagai rakan penghantar Safer, terdapat beberapa syarat yang perlu dipatuhi. Antaranya ialah mempunyai kad pengenalan, lesen D1 dan B2 serta gambar profil. Kesemua maklumat ini hendaklah maklumat yang lengkap dan gambar pula gambar yang jelas.
Selain itu, mereka juga perlu memuat naik dokumen yang diperlukan untuk mengaktifkan akaun sebagai rakan penghantar Safer. Dokumen yang perlu dimuat naik ialah
    • Roadtax
    • Geran
    • Insurans
    • Akaun bank
Rakan penghantar Safer akan dipanggil sebagai rider Safer walaupun mereka membawa kereta atau kenderaan empat roda. Mereka yang memilih untuk menjadi sebagai rakan penghantar boleh pilih perkhidmatan mana yang mereka ingin daftar. Terdapat dua jenis perkhidmatan yang ada di Safer iaitu Safer Food dan Safer Delivery.

Safer Delivery menyediakan dua jenis penghantaran. Jadi rakan penghantar Safer boleh pilih samada single delivery atau multi delivery. Apa beza kedua-dua itu? Single delivery ialah penghantaran barang hanya ke satu lokasi sahaja dalam satu-satu masa. Manakala multi delivery ialah penghantaran barang yang boleh ke 5 lokasi dalam satu-satu masa.
Safer Delivery juga telah menyediakan timbang atau berat bagi setiap barang yang hendak dihantar. Rakan penghantar boleh memilih berapa berat yang mereka hendak ambil dan hantar.
Safer Food pula ialah perkhidmatan untuk menghantar makanan kepada pengguna. Di sini tidak kira mereka hendak menghantar menggunakan motorsikal atau kenderaan empat roda.
Jadi apa pula dengan pendapatan pasif dan aktif? Pendapatan aktif adalah pendapatan yang diperoleh secara langsung. Mereka akan peroleh pendapatan aktif apabila pengguna membuat bayaran pada tempahan yang dilakukan oleh rakan penghantar Safer.
Pendapatan pasif pula ialah pendapatan yang tidak secara langsung. Pendapatan pasif dijana dengan hanya kongsikan referral code kepada orang ramai. Apabila seseorang berdaftar melalui kod tersebut dan menjalankan job sebagai rakan penhantar Safer, maka mereka akan jana pendapatan.
Komisen yang diperoleh pula adalah sebanyak 1% daripada caj perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna. Makin banyak yang jalan job, makin banyaklah komisen akan diperoleh.
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here