Rusia adalah sebuah negara merdeka yang menawarkan universiti berkualiti dan diiktiraf oleh WHO, KPT, MQA, JPA, dan MMC. Universiti di Rusia khususnya yang menawarkan bidang perubatan adalah bertaraf antarabangsa dan menajdi pilihan ramai pelajar dari seluruh negara. Hal ini kerana suasana dan kualiti pengajian yang terbaik menarik minat mereka melanjutkan pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda.

Terdapat banyak universiti perubatan yang berkualiti di Rusia. Salah satunya adalah Kursk State Medical Uiniversity atau turut dikenali sebagai KSMU. Jika pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setarafย berminat, boleh lakukan pendaftaran bersama Dalah Educonsult. Mereka berpengalaman luas dalam mengendalikan pelajar yang melanjutkan pengajian ke luar negara.

KSMU adalah universiti perubatan yang menggunakan medium bahasa Inggeris dalam sesi pembelajaran dan pengajaran. Ianya adalah daya penarik pelajar untuk mendaftar ke universiti ini. Tambahan, KSMU juga menawarkan bidang pengajian yang menjadi pilihan pelajar dari seluruh dunia. Berikut adalah pilihan bidang pengajian :

BACA JUGA :   PENTING KE? BELAJAR TENTANG AIRCRAFT DI USIA MUDA? LAGI KPD PELAJAR YANG BERMINAT UNTUK KE BIDANG AIRCRAFT

โญPra perubatan โ€“ 7 tahun
โญPerubatan โ€“ 6 tahun
โญGerontologi – 4 tahun

Selain bidang pengajian yang menarik, KSMU juga mengamalkan konsep LOCK FEE dimana pelajar hanya perlu membayar yuran yang telah ditetapkan sahaja. Hal ini bermaksud yuran yang di bayar adalah tetap walaupun Ringgit Malaysia mengalami kadar turun dan naik.

Tambahan, budaya dan masyarakat Rusia yang ramah membuatkan pelajar dari luar negara tidak kekok untuk melanjutkan pengajian ke negara bekas Soviet Union ini. Negara Rusia telah lama mencapai kemerdekaan dan bagi pelajar Muslim, tidak perlu risau dengan isu makanan halal dan sebagainya. Rusia sudah lama menerima kedantangan Islam. Buktinya dengan penerimaan masyarakat dalam membekalkan makanan halal dan juga kewujudan masjid dan surau untuk beribadat.

BACA JUGA :   Mari Belajar Di Indonesia Kemasukan Sesi September 2021.

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan Oktober dan November 2020. Lakukan pendaftaran dalam akdar segera sebelum kuota yang ditawarkan penuh.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.ย  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here