Safer sedang membuka peluang kepada semua yang mempunyai kereta atau kenderaan pacuan empat roda untuk berdaftar sebagai SAFER DRIVER. Pendaftaran sebagai SAFER DRIVER adalah percuma sahaja. Sambil itu SAFER DRIVER juga dapat jana pendapatan secara serentak.
Pendaftaran sebagai SAFER DRIVER boleh dilakukan dengan muat turun aplikasi SAFER DRIVER melalui Google Play Store atau Apps Store. Mereka juga boleh melakukan pendaftaran dengan tekan laman web yang tertera di bawah.
Safer Driver : http://tinyurl.com/ycetm3vh
Mereka yang berdaftar perlu memuat naik beberapa dokumen ke dalam aplikasi SAFER DRIVER. Dokumen yang perlu ada ialah kad pengenalan, lesen dan gambar profil. Kesemua maklumat ini perlu dimuat naik dan mematuhi syarat yang telah ditetapkan oleh Safer. Gambar hendaklah gambar yang jelas dan kemas.
Manakala utnuk melakukan pendaftaran kenderaan, mereka perlu ada butiran seperti
    • Roadtax
    • Geran
    • Insurans
    • Akaun bank

Apabila kesemua maklumat telah lengkap dan mengikut piawaian yang ditetapkan, maka pengaktifan akaun dapat dilakukan dalam masa 24 jam sahaja. Tetapi untuk SAFER DRIVER, mereka perlu mempunyai lesen PSV dan EVP. Lesen Public service Vehicle (PSV) dan E-hailing Vehicle Permit (EVP) ialah lesen yang wajib ada bagi semua pemandu kenderaan e-hailing termasuk SAFER DRIVER.
Lesen PSV boleh dilakukan di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan perlu menjalani ujian yang disediakan di sana. Manakala lesen EVP ialah lesen yang akan dibuat sendiri oleh syarikat e-hailing itu sendiri.
SAFER DRIVER juga boleh menerima dan menolak job yang diterima. Sekiranya terdapat banyak sangat tempahan dalam satu-satu masa, boleh tolak tempahan itu bagi mengelakkan penumpang menunggu terlalu lama.

Selain daripada itu, SAFER DRIVER juga boleh jana pendapatan pasif dan aktif dalam masa yang sama. Pendapatan aktif adalah bergantung  kepada berapa banyak pendapatan yang diterima oleh mereka dalam satu-satu masa. Sekiranya mereka menerima tempahan atau mengambil tempahan dengan banyak, maka banyaklah pendapatan aktif.
Tetapi lain pula dengan pendapatan pasif. Pendapatan pasif boleh dijana dengan hanya kongsikan referral code kepada rakan-rakan atau ahli keluarga yang lain. Pendapatan pasif pula bergantung kepada berapa banyak referral code itu digunakan pada salah satu perkhidmatan di Safer.
Semakin banyak kod itu dikongsikan kepada rakan-rakan, semakin banyak pendapatan pasif akan dijana. Mudah sahaja kan? Tambahan, Safer juga sedang mencari rider konsultan Safer Food. Rider konsultan adalah orang yang memberi khidmat konsultan kepada peniaga-peniaga makanan yang ingin berdaftar sebagai Safer Food Merchant.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here