Perniaga boleh meluaskan perniagaan mereka dengan cara meyertai Safer Food. Ini kerana Safer Food adalah sebuah platform bagi semua perniaga untuk mempromosikan makanan mereka. Bagaimana mahu menyertai Safer Food Merchant? Caranya mudah sahaja, ianya melalui aplikasi Safer yang boleh dimuat turun di Google Play Store atau Apple App Store.

Google Play Store : https://bit.ly/SaferFood-PlayStore-Install
Apple App Store : https://bit.ly/SaferFood-AppStore

Segala jenis makanan boleh dijual di Safer Food. Ia tidak terhad kepada makanan seperti nasi atau mee sahaja. Pelbagai variasi makanan yang ada di Safer Food. Untuk anda meluaskan perniagaan dengan Safer Food ini, anda perlu mendaftar terlebih dahulu. Peniaga juga perlu mengikuti syarat yang ditetapkan oleh Safer terlebih dahulu.

BACA JUGA :   Nikmati Pendapatan Pasif Tanpa Had Hanya Di Safer.

Syarat – syarat :

  • Memiliki dokumen pengenalan diri (IC)
  • Lesen Perniagaan.
  • Sijil Halal
  • Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)

Lengkapkan butiran kedai :

  • Waktu kedai beroperasi
  • Menu makanan
  • Harga setiap makanan dan minuman

Kelebihan yang peniaga dapat jika menyertai Safer Food  antaranya ialah pendaftaran dengan Safer adalah percuma. Khimat penghantaran dan pengambilan makanan disediakan. Malah, cara untuk mendaftar sangat senang, iaitu anda hanya perlu tangkap gambar untuk lengkapkan dokumen.

Peniaga hanya perlu muat turun aplikasi Safer Food, setelah selesai mendaftar akaun kedai peniaga akan wujud di aplikasi tersebut. Langkah menarik pelanggan membeli di kedai anda, anda perlulah mengemaskini profil perniagaan dan letakkan maklumat dan gambar-gambar makanan di situ.

BACA JUGA :   Cara Aktifkan Perniagaan Makanan Anda Di Aplikasi Safer Food

Jika anda masih berasa keliru tentang bagaimana mahu menyertai Safer Food Merchant, anda boleh  melihat beberapa video tutorial yang telah kami sediakan.

 

Jika anda masih tidak tahu, Safer Food menyediakan kelas untuk peniaga. Peniaga akan diajar cara untuk melakukan pendaftaran, muat naik dokumen, gambar dan lain – lain. Peniaga terlebih dahulu perlu menempah kelas mengikut hari dan masa yang diinginkan.

Klik link untuk menempah kelas : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood

Untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana mahu menyertai Safer Food Merchant, anda boleh melayari laman web dan media sosial kami.

Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here