Sepanjang berlakunya Pandemik COVID-19 ramai di antara rakyat Malaysia yang mengalami situasi dibuang kerja, berhenti kerja, gaji dipotong dan tidak kurang juga yang dibuang tanpa sebarang notis. Disebabkan itu, ramai yang beralih ke arah sektor e-hailing yang mencatatkan permintaan pekerjaan yang tinggi. Sektor e-hailing mendapat permintaan yang tinggi bukan sahaja dari segi permintaan pekerjaan, malah yang turut menggunakannya.

Disebabkan ini, Safer yang merupakan sebuah syarikat yang menawarkan e-hailing sedang buka pendaftaran kepada anda yang ingin bekerja sebagai rider dan driver di Safer. Pekerjaan ini boleh dilakukan sama ada secara sepenuh masa atau separa masa kerana Safer tawarkan waktu bekerja yang fleksibel. Dua jenis pendapatan juga ditawarkan kepada rider dan driver Safer. Beminat? Lakukan pendaftaran dengan hanya klik link di bawah :

http://tinyurl.com/ycetm3vh

Selepas anda selesai melakukan pendaftaran, anda perlu muat turun aplikasi khas untuk rider dan driver Safer iaitu Safer Driver. Ianya akan memudahkan anda menerima ping dan sebagainya. Muat turun aplikasi adalah percuma juga.

Safer menawarkan perkhidmatan e-hailing iaitu penghantaran penumpang, penghantaran makanan dan penghantaran barangan. Kesemua perkhidmatan ini boleh didapati di dalam satu aplikasi sahaja yang boleh dimuat turun secara percuma di Google Play Store dan juga App Store. Berikut adalah perkhidmatan di Safer :

BACA JUGA :   Luaskan Perniagaan Anda Menerusi Atas Talian.

Safer Ride terbuka kepada driver sahaja. Kereta yang digunakan juga perlu menepati syarat kelayakan kereta e-hailing iaitu tidak melebihi usia 10 tahun. Seorang pemandu e-hailing memerlukan lesen PSV dan EPV untuk membolehkan anda bekerja bersama Safer tanpa sebarang masalah. Anda juga perlulah seorang pemegang lesen D dan mempunyai telefon pintar yang berfungsi. Berikut adalah video berkenaan perbezaan PSV dan EVP.

Bagi rider pula, skop kerjaya anda adalah di Safer Delivery dan Safer Food. Di Safer Delivery anda akan menghantar barangan seperti bungkusan, dokumen dan sebagainya mengikut saiz, kuantiti dan berat barangan tersebut. Kenderaan yang digunakan adalah kereta, motor dan trak. Terdapat dua jenis penghantaran di Safer Delivery iaitu Single Delivery dan Multi Delivery.

Safer Food pula adalah rider akan mengambil makanan di Safer Food Merchant yang berdaftar dan menghantarkannya kepada pelanggan yang membuat pesanan. Pesanan dibuat melalui Safer Food secara atas talian.

BACA JUGA :   Daftar Sebagai Vendor Dan Promosikan Perniagaan Makanan Anda Di Safer Food.

Berikut adalah syarat kelayakan untuk mendaftar sebagai rider atau delivery partner di Safer. Pastikan anda menepati syarat kelayakan tersebut:

Terdapat banyak kelebihan sebenarnya jika anda mendaftar sebagai Safer driver dan Safer rider.

  1. Caj penolakan yang rendah
  2. Waktu bekerja yang fleksibel
  3. Jana dua jenis pendapatan

Pendapatan pasif dijana menerusi perkongsian referral code Safer. Ianya anda hanya akan peroleh selepas anda anda melakukan pendaftaran di Safer. Anda boleh kongsikan referral code anda kepada rakan dan ahli keluarga yang berpotensi untuk menjadi rider dan driver di Safer. Berikut cara untuk kongsikan referral code anda.

Anda akan menikmati 1% dari jumlah resit setiap kali rider atau driver Safer yang mendaftar dengan menggunakan referral code anda dapat job bersama Safer. Semakin ramai yang mendaftar dengan menggunakan referral code anda, semakin banyaklah pendapatan pasif yang anda dapat jana.

Ikuti platform media sosial Safer untuk ketahui lebih banyak promosi dan info terkini dari mereka.

Khidmat Pelanggan : 01120586389

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here