SAFER FOOD merupakan platform kepada peniaga-penaiag makanan untuk memperkuaskan perniagaan makanan mereka secara dalam talian. Pendaftaran boleh dilakukan dengan berdaftar sebagai Safer Food Merchant. Pendaftaran boleh dilakukan dengan memuat turun aplikasi SAFER FOOD melalui Google Play Store atau Apps Store.
Mereka juga boleh berdaftar dengan hanya tekan sahaja link yang terletak di bawah.
Safer Food : https://www.safer.my/sign-up-restaurant
Namun untuk melakukan pendaftaran, mereka perlu mempunyai beberapa butiran yang telah ditetapkan oleh SAFER FOOD. Butiran yang perlu ada untuk berdaftar sebagai Safer Food Merchant, mereka perlu mempunyai kad pengenalan, sijil halal, lesen perniagaan dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).
Apabila kesemua maklumat ini sudah dilengkapkan, maka penagktifan akaun sebagai Safer Food Merchant dapat dilakukan dalam masa satu hari sahaja. Tetapi apabila sudah berdaftar jangan lupa untuk membuat tetapan pada kedai di aplikasi SAFER FOOD.
    • Waktu operasi kedai (jam & hari)
    • Kemaskini lokasi
    • Menu makanan (gambar makanan)
    • Akaun bank
Apabila kesemua ini ada, maka pengguna boleh buat tempahan makanan dengan lebih mudah. Tetapi macam mana kalau maklumat tidak cukup? Jangan risau. SAFER FOOD juga telah menyediakan kelas kepada mereka. Kelas tersebut mereka akan diajar bagaimana hendak melakukan pendaftaran, memuat naik gambar menu makanan dan banyak lagi.
Sebelum menyertai kelas tersebut, mereka perlu membuat temu janji dengan pihak SAFER FOOD supaya tidak bertindih dengan waktu lain. Kelas dibuka pada hari Isnin hingga Jumaat dari pukul 9 pagi hingga 12 tengahari. Mereka boleh mengisi borang dibawah untuk melakukan pendaftaran.
Kelas Bersama Safer Food : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood
Jadi semakin mudah untuk mereka mempromosikan kedai mereka melalui aplikasi SAFER FOOD. Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor dan layari laman web yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 
?   Khidmat Pelanggan : 018-9624322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here