Safer telah menawarkan jawatan kosong sebagai rakan penghantar Safer iaitu Safer Delivery Partner dan Driver. Jawatan ini adalah terbuka kepada mereka yang mempunyai kereta atau motorsikal sendiri serta mempunyai lesen pada kenderaan sendiri. Pendaftaran sebagai Safer Delivery Partner dan Driver boleh dilakukan di dalam aplikasi Safer Driver yang boleh dimuat turun di Google Play Store dan juga Apps Store.
Boleh juga tekan di link ini untuk melakukan pendaftaran yang lebih pantas.
Rakan Penghantar Safer : http://tinyurl.com/ycetm3vh
Pendaftaran sebagai Safer Delivery Partner dan Driver perlu mengikut syarat yang telah ditetapkan oleh Safer dan mengikut piawaian mereka. Bagi pendaftaran sebagai Safer Delivery Partner dan Driver, dokumen diri yang wajib ada ialah kad pengenalan (IC), lesen kenderaan sama ada motorsikal atau kereta dan juga gambar profil. Dinasihatkan untuk memuat naik gambar profil yang elok ye.
Selepas selesai berdaftarkan diri sebagai Safer Delivery Partner dan Driver, jangan lupa pula untuk mendaftarkan kenderaan membawa penumpang atau menghantar barangan. Dokumen wajib yang perlu ada untuk mendaftarn kenderaan di Safer ialah
  • Roadtax
  • Geran kereta
  • Insurans
  • Perincian bank
  • Pelekat profil
Selain itu, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat telah meawajibkan kesemua pemandu kenderaan e-hailing untuk mempunyai lesen Public Service Vehicle (PSV). Lesen ini yang akan membenarkan rakan penghantaruntuk menjadi pemandu kenderaan. Lesen yang perlu ada juga untuk menjadi rakan penghantar ialah lesen E-hailing Vehicle Permit (EVP) yang mana lesen ini akan diuruskan sendiri oleh Safer kepada mereka.
Tidak lupa juga, pendaftaran sebagai Safer Delivery Partner dan Driver adalah percuma! Selain daripada rakan penghantar peroleh pendapatan secara aktif, mereka juga boleh jana pendapatan secara pasif. Pendapatan pasif akan dijana sebanyak 1 peratus daripada jumlah bayaran perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna.
Pendapatan pasif boleh dijana dengan kongsikan referral code yang ada di dalam aplikasi Safer kepada orang ramai seperti ahli keluarga terdekat atau rakan-rakan. Semakin ramai yang menggunakan kod tersebut pada salah satu perkhidmatan di Safer, semakin banyak pendapatan boleh dijana oleh mereka.
Sekiranya masih kurang mengerti bagaimana untuk berdaftar dan ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web dan hubungi nombor telefon yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here