Safer Food kini sedang giat mencari mereka yang mempunyai kedai makan untuk berdaftar sebagai Safer Food Merchant. Mereka yang berdaftar sebagai Safer Food Merchant akan memperoleh banyak pendapatan apabila tempahan makanan mereka ditempah oleh pengguna. Pendaftaran sebagai Safer Food Merchant adalah percuma dengan tidak dikenakan apa-apa bayaran.
Bagaimana untuk melakukan pendaftaran? Mudah sahaja muat turun aplikasi Safer Food menerusi Google Play Store atau Apps Store dan lakukan pendaftaran di dalam aplikasi tersebut. Safer Food juga menawarkan pendaftaran yang lebih mudah dengan tekan sahaja link di bawah.
[ Safer Food Merchant : https://www.safer.my/sign-up-restaurant ]
Justeru itu, bagi melakukan pendaftaran sebagai Safer Food Merchant mereka perlu mempunyai kad pengenalan, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), lesen perniagaan dan lesen halal. Kesemua maklumat atau dokumen ini akan membantu mereka untuk berdaftar secara mudah.

Seterusnya untuk melakukan pendaftaran kedai makan, mereka hendaklah mengikut syarat yang telah ditetapkan oleh Safer iaitu
    • Dokumen
    • Tetapan operasi kedai (Waktu operasi dan hari operasi)
    • Kemaskini lokasi
    • Menu makanan (Gambar makanan)
    • Akaun bank
Dalam pada itu, pengaktifan akaun sebagai Safer Food Merchant boleh diselesaikan dalam masa satu hari sahaja. Jadi sekiranya maklumat tidak dapat dilengkapkan atau dipenuhi, jangan risau kerana pihak Safer Food akan membantu mereka untuk berdaftar. Jika kurang jelas dengan bagaimana untuk pendaftaran, Safer Food akan menyediakan kelas khas kepada mereka.
Kelas tersebut akan dilakukan pada hari Isnin hingga Jumaat bermula dari pukul 9 pagi hingga 12 tengahari tetapi Safer Food Merchant perlu membuat temujanji dengan pihak Safer Food untuk tetapkan hari dan masa. Sepanjang di dalam kelas tersebut, mereka akan diajar bagaimana untuk melakukan pendaftaran, memuat naik dokumen, gambar dan banyak lagi.
Oleh daripada itu, mereka yang berdaftar sebegai Safer Food Merchant sangat beruntung kerana segala makanan mereka akan dipromosikan kepada ramai orang. Sambil daripada itu, makanan mereka juga akan mendapat sambutan hangat daripada pengguna yang melakukan tempahan di kedai mereka.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 
?   Khidmat Pelanggan : 018-9624322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here