Aplikasi Safer telah dikeluarkan di Google Play Store bagi pengguna Android atau Apps Store bagi pengguna Apple dengan pelbagai perkhidmatan yang terdapat di dalamnya. Kesemua perkhidmatan tersebut hanya dalam satu aplikasi sahaja yang akan mudahkan pengguna untuk menggunakannya. Pengguna juga boleh menggunakan link ini untuk melakukan pendaftaran. [ http://tinyurl.com/y8kzvbeq]
Pendaftaran sebagai pengguna Safer adalah terbuka kepada semua rakyat Malaysia dan percuma! Safer syarikat yang mempunyai tujuan penubuhan mereka sendiri iaitu igin membangunkan Safer setaraf dengan syarikat e-hailing yang lain. Namun, cabarannya agak mencabar untuk memperkenalkan Safer kepada orang ramai tapi bukan halangan untuk Safer terus membangun sebagai syarikat e-hailing.
Sebagai syarikat e-hailing, Safer bukan sahaja menyediakan perkhidmatan kepada pengguna malah Safer juga menyediakan pendapatan pasif kepada pengguna. Bagaimana? Pendapatan pasif boleh dijana dengan hanya kongsikan referral code kepada rakan-rakan atau ahli keluarga terdekat.
Semakin ramai yang menggunakan kod itu pada salah satu referral code di Safer, semakin banyak pendapatan boleh dijana. Pendapatan pasif akan dijana oleh pengguna adalah sebanyak 1 peratus daripada bayaran perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna.
Perkhidmatan yang ada disediakan di Safer kepada pengguna ialah Safer Ride, Safer Swift, Safer Food dan Safer Delivery.
SAFER RIDE
Safer Ride ialah perkhidmatan menempah kenderaan iaitu kereta untuk menuju ke destinasi yang dituju. Terdapat beberapa jenis kereta yang ada untuk pengguna iaitu
  • SaferGo ialah kereta yang telah dikeluarkan dari tahun 2011 hingga tahun 2020 sama ada keret aitu jenis hashback atau sedan. SaferGo menyediakan kereta yang mempunyai lima tempat duduk di dalamnya.
  • Safer Gold ialah kereta yang mempunyai enjin bersisi besar seperti kereta Hyundai Tucson. Kereta jenis ini mempunyai kereta yang berkuasa tinggi atau mewah seperti BMW, Mercedes dan lain-lain.

  • SaferGo Xtra ialah kereta jenis MPV yang mempunyai enam tempat duduk di dalamnya. Kereta jenis ini sesuai untuk mereka yang mempunyai rakan atau ahli keluarga yang ramai
  • Safer Indulge ialah kereta yang mempunyai saiznya yang besar seakan-akan minibus dengan enam tempat duduk disediakan di dalamnya. Contoh kereta Safer Indulge ialah Toyota Alphard, Toyota Vellfire dan lain-lain jenis.
SAFER DELIVERY
Perkhidmatan ini adalah untuk menghantar barangan atau bungkusan kepada pelanggan. Safer Delivery juga menawarkan dua jenis penghantaran kepada pengguna iaitu Single Delivery dan Multiple Delivery.
Single Delivery ialah penghantaran bungkusan dengan hanya boleh ke satu lokasi sahaja dalam satu-satu masa tetapi tidak kisah jika bungkusan itu banyak atau sedikit. Manakala Multiple Delivery ialah penghantaran bungkusan yang boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa.
Bungkusan tersebut tidak kisah jika berat, tajam, basah, ringan atau dan lain-lain. Tetapi Safer menggalakkan penghantaran bungkusan yang kurang daripada 10 kilogram atau sedikit untuk dihantar menggunakan motorsikal manakala bungkusan yang melebihi 10 kilogram dihantar menggunakan kereta. Ini bagi mengelakkan sebarang kerosakan pada bungkusan tersebut.
SAFER FOOD

Safer Food ialah tempahan makanan yang ada di dalam aplikasi Safer. Pelbagai makanan boleh didapati di dalam itu. Hanya tempah sahaja makanan di Safer Food, Abang Rider Safer pasti akan hantar makanan sampai depan pintu rumah!
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat berkenaan Safer dengan lebih lanjut, sila layari laman web dan hubungi nombor yang tertera di bawah.
Website : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here