Daulah Educonsult adalah sebuah badan konsultan yang mempunyai pengalaman luas dalam menguruskan pelajar yang melanjutkan pengajian ke luar negara. Antara negara yang menjadi pilihan panas pelajar adalah negara Rusia. Rusia adalah sebuah negara yang menawarkan universiti bertaraf antarabangsa kepada pelajarnya. Selain terkenal dengan sektor pelancongan yang pelbagai, sektor pendidikan juga tidak kurang hebatnya.

Ingin ketahui universiti terbaik di Rusia yang menjadi pilihan pelajar? Teruskanlah membaca.

Kursk State Medical University atau juga dikenali sebagai KSMU adalah sebuah universiti perubatan antara yang terulung di Rusia. Terletak di bandar Kursk, universiti ini menawarkan pengajian perubatan yang telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, dan MMC.

Pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf . Bidang pengajian yang ditawarkan juga adalah pilihan panas pelajar dan sering menjadi pilihan mereka untuk ke peringkat Ijazah Sarjana Muda. Berikut adalah bidang pengajian dan tempoh pengajian :

⏩ Perubatan – 6 tahun
⏩ Pra perubatan – 7 tahun
⏩ Gerontologi – 4 tahun

BACA JUGA :   Permohonan Kemasukan Ke Kursk State Medical University, Rusia Masih Dibuka Untuk September 2021!

Kemasukan seterusnya dalah pada bulan Oktober dan November 2020. Pelajar yang berminat, boleh terus melakukan pendaftaran awal. Banyak kelebihan yang diperoleh jika melanjutkan pengajian ke universiti perubatan di Kursk, Rusia ini. Pelajar hanya perlu klik link di bawah :

https://bit.ly/32R1pPO

Pengajian di KSMU adalah dalam bahasa Inggeris. Hal ini adalah salah satu daya penarik pelajar melanjutkan pengajian ke universiti ini. Tidak semua universiti perubatan di Rusia menggunakan medium bahasa Inggeris dalam sesi pembelajaran dan pengajaran walaupun universiti mereka bertaraf antarabangsa.

Seterusnya, universiti imi mengamalkan sistem LOCK FEE  iaitu pelajar hanya perlu membayar yuran pengajian yang telah ditetapkan sahaja walaupun berlakunya peningkatan dan penurunan nilai mata Ringgit Malaysia (RM). Bagi pelajar Muslim, anda tidak perlu risau dengan makanan halal. Rusia adalah sebuah negara merdeka yang telah menerima kedatangan Islam sejak berkurun lamanya.

BACA JUGA :   Kemasukan Ke Al-Azhar Menerusi Madrasah Daulah & Maahad Buuth

Buktinya dengan permintaan makanan halal dari penduduk setempat, pelancong dan juga pelajar. Tambahan, rumah ibadah seperti masjid dan surau juga banyak didirikan untuk kemudahan Muslim beribadat. Rusia adalah sebuah negara yang mempunyai empat musim yang berbeza. Anda akan merasai pengalaman yang berbeza bagi setiap musim yang berubah.

Daftar segera kerana kemasukan seterusnya adalah pada bulan Oktober dan November 2020.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here