SAFER merupakan sebuah syarikat e-hailing yang menawarkan pelbagai perkhidmatan kepada pengguna. Malah, SAFER juga telah menyediakan promosi potongan harga sebanyak RM3 tetapi dengan menggunakan kod yang diberikan oleh SAFER. Pengguna yang tidak cukup nilai dalam wallet SAFER mereka boleh membuat permohonan.
Jadi bagaimana hendak melakukan pendaftaran sebagai USER SAFER? Hanya muat turun aplikasi SAFER melalui Google Play Store atau Apps Store. Pendaftaran sebagai USER SAFER juga boleh dilakukan dengan hanya tekan sahaja link di bawah.
USER SAFER : http://tinyurl.com/y7p2xzjp
Pengguna yang telah berdaftar boleh dapatkan potongan harga sebanyak RM3 dengan menggunakan kod SaferSyok3. Kod tersebut boleh digunakan pada perkhidmatan Safer Food. Sekiranya tidak cukup, gunakan sahaja promo kod yang diberikan.
Malah boleh juga digunakan pada salah satu perkhidmatan yang ada di SAFER. Tetapi pengguna hanya dibenarkan menggunakan kod tersebut sebanyak sekali sahaja. Promosi ini akan berakhir pada 31 Disember 2020.
Pengguna yang teringin makan sesuatu tetapi malas hendak keluar boleh menggunakan perkhidmatan ini. Safer Food dapat memudahkan pengguna untuk menempah makanan mereka hanya dalam talian sahaja.
Perkhidmatan apa yang ada di SAFER selain Safer Food?
SAFER RIDE
Pengguna yang hendak ke destinasi pilihan mereka boleh  dapatkan perkhidmatan ini. Malah terdapat beberapa jenis kenderaan disediakan kepada pengguna. Antaranya ialah :
    • SaferGo : kereta yang dikeluarkan pada tahun 2011 dan paling terkini. Kereta jenis ini sesuai untuk pengguna melakukan aktiviti harian seperti ke pasar, hospital, tempat kerja dan lain-lain.
    • Safer Gold : kereta yang mempunyai enjin berCC besar. Kereta ini sesuai untuk mereka yang ingin pergi sesuatu majlis.
    • SaferGo Xtra : kereta jenis MPV sesuai untuk pengguna yang mempunyai jumlah lebih daripada 3 orang. Malah, kereta ini juga lebih selesa untuk perjalanan yang jauh.
    • Safer Indulge : kereta yang mempunyai kapasiti jauh lebih besar daripada MPV. Kereta ini sesuai untuk mereka yang ingin menuuju ke lapangan terbang.
SAFER DELIVERY
Barang yang hendak dihantar oleh pengguna kepada pelanggan akan dihantar oleh Safer Delivery Partner. Pengguna boleh memilih jenis penghantaran yang mereka hendak.
    • Single Delivery : penghantaran barang hanya ke satu lokasi sahaja dalam satu-satu masa.
    • Multi Delivery : penghantaran yang boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa iaitu sebanyak 5 lokasi.

Sekiranya barang yang hendak dihantar itu lebih daripada 10 kg, pengguna boleh pilih kenderaan empat pacuan roda bagi mengelakkan kerosakan. Tetapi sekiranya barang kurang daripada 10kg, boleh pilih menggunakan motorsikal.
Pengguna yang menghadapi masalah tidak cukup baki dalam wallet SAFER jangan risau. Hal ini kerana SAFER telah mengeluarkan satu program iaitu Advance Dulu Lah!.
Sekiranya baki yang tinggal ada RM30, mereka boleh membuat permohonan melalui program ini dengan penggandaan sebanyak RM60.
Maksimum bagi permohonan Advance Dulu Lah! adalah sebanyak RM50. Apabila baki di dalam wallet SAFER telah habis dan pengguna topup semula, maka akan berlaku penolakan. Sekiranya pengguna membuat permohonan sebanyak RM30, maka RM30 akan ditolak.
Permohonan Advance Dulu Lah! boleh dibuat dengan hanya tekan sahaja link  yang tertera di bawah.
Advance Dulu Lah! : https://safer.asia/homepage/programme-advance/
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here