COVID-19 yang semakin mencatatkan kenaikan kini tidak lagi mengenal mangsa. Terbaru, YB Senator Datuk Dr Zulkifli al-Bakri iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) disahkan positif COVID-19. Pengesahan itu dilakukan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Menerusi kenyataan di media sosial, beliau meminta dan menasihati orang ramai yang menghadiri majlis yang melibatkan dirinya bermula 24 September hingga 4 Oktober lalu untuk melakukan ujian saringan COVID-19.

“Kepada semua rakyat Malaysia, saya kini menjalani rawatan kerana disahkan positif Covid-19 oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Alhamdulillah, sehingga saat ini keadaan kesihatan saya adalah baik,”.

بسم الله الرحمن الرحيمKepada Allah saya berserah, kepada-Nya jua saya memohon pertolongan.Seperti yang telah saya…

Posted by Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri on Isnin, 5 Oktober 2020

Beliau yang dijadualkan merasmikan Majlis Sambutan Ulang Tahun Ar Rahnu YaPEIM di ibu negara tidak hadir ke program berkenaan.

BACA JUGA :   Kawasan Klang Valley Akan Dilaksanakan PKPB Berikutan Kes Semakin Berselerak

Menurut Dr Noor Hosham Abdullah, pengesanan dan siasatan kontak sedang giat dijalankan. Hal ini termasuklah saringan gejala san pengambilan swab untuk pengesanan jangkitan COVID-19. Kontak rapat yang dikenalpasti akan diberikan surat perintah pengawasan dan pemerhatian di rumah (HSO) selama 14 hari dari tarikh akhir pendedahan.

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here