Safer merupakan sebuah syarikat e-hailing yang menwarkan perkhidmatan penghantaran barang/makanan dan juga menghantar penumpang. Safer juga sedang mencari Safer Delivery Partner & Driver untuk menjadi driver dan rider Safer.

Pendaftaran untuk menjadi driver dan rider adalah percuma sahaja. Antara kelebihan yang anda akan dapat sekiranya anda mendaftar dengan Safer sebagai driver atau rider ialah dapat menjana pendapatan secara serentak.

Pendapatan yang dimaksudkan ialah pendapatan aktif dan juga pendapatan pasif. Pendapatan aktif anda akan peroleh apabila anda mendapat job penghantaran. Lagi banyak job dilakukan lagi banyak pendapatan aktif akan anda peroleh.

Manakala, pendapatan pasif pula ialah pendapatan yang anda akan dapat jika anda berkongsi referral code anda kepada orang lain.

Pendapatan pasif yang akan diperoleh ialah sebanyak 1%. Lagi ramai orang menggunakan referral code anda dan menggunakan perkhidmatan di Safer lagi banyak pendapatan pasif yang anda akan peroleh.

BACA JUGA :   Tak Sempat Lunch? Order Makanan Di Safer Food Sekarang!

Antara perkhidmatan yang ada di Safer ialah Safer Ride (menghantar penumpang), Safer Food (menghantar pesanan makanan yang ditempah pengguna) dan Safer Delivery (menghantar barang).

Jadi tunggu apa lagi, mari mendaftar bersama Safer sebagai Safer Delivery Partner & Driver.

Pendaftaran tersebut boleh dilakukan di aplikasi Safer Driver. Aplikasi tersebut boleh di muat turun di Google Play Store dan Apple App Store.

SAFER driver Apple App Store : https://apple.co/2ZvyNeX
SAFER driver Google Play Store : https://bit.ly/2yp8ADH

Terdapat syarat yang perlu dipatuhi bagi menjadi driver dan rider Safer. Antaranya ialah :

  • Memiliki kad pengenalan
  • Mempunyai lesen D1 atau B2
  • Gambar profil

Maklumat yang diberikan mestilah betul dan sah. Sekiranya anda memberikan maklumat yang salah, proses pengaktifan tidak dapat dilakukan. Anda juga perlu menyediakan maklumat kenderaan. Antaranya ialah :

  • Roadtax
  • Geran
  • Insurans
  • Akaun bank
BACA JUGA :   Gunakan Perkhidmatan Yang Ditawarkan Safer Untuk Memudahkan Urusan Seharian Anda

Selain itu, anda diwajibkan untuk mempunyai lesen PSV dan EPV. Untuk pengetahuan anda lesen PSV boleh didapatkan di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Lesen EPV pula ialah lesen yang akan diuruskan oleh Safer. Anda perlu pastikan anda mempunyai lesen, ini kerana anda boleh disaman jika tidak memilikinya.

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut sila layari laman web dan media sosial kami.

Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here