Safer Driver ialah mereka yang berdaftar sebagai pemandu kenderaan e-hailing dan telah berdaftar di bawah Safer. Terdapat beberapa jenis kenderaan yang boleh dipilih oleh mereka untuk jana pendapatan pasif dan aktif. Malah, pendaftaran sebagai Safer Driver adalah percuma.
Pendaftaran boleh dilakukan dengan hanya muat turun sahaja aplikasi SAFER DRIVER menerusi Google Play Store atau Apps Store. Malah, mereka juga boleh berdaftar dengan hanya klik sahaja link yang tertera di bawah.
Safer Driver : http://tinyurl.com/ycetm3vh
Sebelum mereka lakukan pendaftaran, terdapat beberapa maklumat yang perlu dimuat naik ke dalam aplikasi SAFER DRIVER. Mereka perlu mempunyai kad pengenalan, lesen B2 atau D1 dan gambar profil. Gambar hendaklah gambar yang jelas dan sopan. Gambar yang tidak mengikut piawaian Safer akan mengalami masalah.
Selain itu, mereka juga perlu memuat naik beberapa maklumat kenderaan. Antaranya ialah
    • Roadtax
    • Geran
    • Insurans
    • Akaun bank
Safer Driver atau pemandu Safer wajib ada lesen PSV dan EPV. Lesen ini adalah untuk mereka yang berdaftar sebagai pemandu kenderaan e-hailing. Menteri Pengangkutan, Wee Ka Siong telah mengatakan bahawa lesen ini adalah kewajipan untuk semua pemandu kenderaan e-hailing.

Selain itu, mereka juga boleh jana pendapatan pasif dan aktif secara serentak. Pendapatan pasif adalah pendapatan yang diperoleh secara tidak langsung. Pendapatan ini dijana dengan hanya kongsikan referral code kepada orang ramai. Jika ada yang berdaftar di bawah kod tersebut dan melakukan tugas sebagai Safer Delivery Partner dan Driver, mereka akan jana pendapatan dari situ.
Komisen yang akan diperoleh adalah sebanyak 1% daripada caj perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna. Semakin ramai yang berdaftar dan menjalankan tugas, maka semakin banyak pendapatan pasif boleh diperoleh.
Jika ingin mendapatkan maklumat dengan lebih lanjut, sila layari laman web yang  tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here