Safer Food Merchant merupakan sebuah platform untuk peniaga meluaskan perniagaan jualan makanan dan minuman secara atas talian.

Malah, Safer Food Merchant akan turut bantu mempromosikan perniagaan anda dan Safer mengajak anda peniaga untuk mendaftar bersama Safer Food Merchant.

Namun, terdapat beberapa syarat yang perlu dipatuhi oleh peniaga untuk menyertai Safer Food Merchant. Syarat yang ditetapkan ;

  1. Memiliki kad pengenalan diri.
  2. Memiliki Lesen perniagaan
  3. Memiliki Sijil Halal
  4. Memiliki Sijil SSM

Butiran yang perlu dilengkapkan :

  1. Waktu kedai beroperasi
  2. Menu makanan dan minuman
  3. Harga makanan dan minuman

Sekiranya, peniaga berminat untuk menyertai Safer Food Merchant, muat turun aplikasi Safer Food yang terdapat di Google Play Store ataupun Apple App Store.

Peniaga dibenarkan untuk menjual pelbagai jenis makanan dan minuman dan Safer tidak mengehadkan makanan yang peniaga ingin jual. Tetapi peniaga perlu memastikan makanan tersebut adalah halal dan boleh dimakan.

BACA JUGA :   Tawaran Kerja Kosong Untuk Penghantaran Barangan & Makanan di Safer

Antara makanan yang boleh diniagakan ialah makanan berat (nasi lemak, nasi beriani, mee goreng dan lain – lain), pencuci mulut dan juga kuih muih. Makanan Cina, India, Melayu dan Barat juga boleh di jual di sini.

Safer Food ini sangat bersesuaian dengan mereka yang mahu berniaga secara atas talian. Malah, suri rumah yang membuat perniagaan secara kecil – kecilan juga boleh mempromosikan makanan mereka di sini.

Untuk pengetahuan peniaga pendaftaran adalah percuma dan khidmat penghantaran dan pengambilan makanan disediakan. Cara untuk mendaftar juga senang, ianya dengan hanya menangkap gambar dokumen yang diperlukan. Akaun kedai anda akan ada di aplikasi Safer setelah peniaga muat turun aplikasi Safer Food.

Profil perniagaan anda mestilah dilengkapkan  dan peniaga digalakkan untuk meletakkan gambar – gambar makanan di situ. Ini adalah untuk menarik minat pelanggan untuk membeli makanan anda.

BACA JUGA :   Peniaga Mari Menjana Keuntungan Sebagai Vendor Di Safer Food.

Selain itu, Safer juga menyediakan kelas kepada peniaga yang mempunyai masalah dalam apa jua keadaan seperti tidak tahu cara mendaftar, muat naik dokumen atau melengkapkan butiran perniagaan. Kelas boleh ditempah dengan Safer. Safer menyediakan kelas kepada peniaga yang masih keliru dan tidak faham tentang sebarang urusan pendaftara.

Untuk melakukan tempahan, peniaga perlu memilih hari dan masa yang dikehendaki dan boleh menekan link di bawah.

Kelas Bersama Safer Food : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood

Peniaga yang berminat untuk mendaftar dengan Safer Food Merchant sila muat turun aplikasi Safer Food di Google Play Store atau Apple App Store. Sekiranya, peniaga mempunyai sebarang pertanyaan layari laman web dan juga media sosial kami. Peniaga juga boleh menghubungi talian di bawah.

Google Play Store : https://bit.ly/SaferFood-PlayStore-Install
Apple App Store : https://bit.ly/SaferFood-AppStore

Safer Food : 018-9624322

Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here