Rusia merupakan sebuah negara yang telah dipilih oleh Daulah Educonsult untuk pelajar yang berminat sambung belajar ke luar negara. Selain itu, Rusia juga terdapat sebuah universiti yang merupakan universiti terbaik di Rusia. Sebelum itu, pelajar yang hendak sambung belajar ke Rusia perlu mempunyai sijil yang diminta.
Sijil yang diminta untuk sambung belajar ke luar negara ialah SPM, STPM, A-level, O-level atau setaraf dengannya. Setiap sijil tersebut akan disemak oleh pihak Daulah Educonsult untuk memastikan bidang apa yang berseuaian. bagi pelajar yang berminat untuk sambung belajar ke KSMU, pelajar boleh isi borang yang ada di bawah.
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO
Bukan Rusia sahaja yang ditawarkan tetapi ada juga negara lain iaitu Mesir, Poland, Bangladesh, Indonesia dan Turki. Universiti yang terbaik di Rusia ini ialah Kursk State Medical University yang terletak di Bandar Kursk.
Bandar Kursk telah banyak meninggalkan sejarah peperangan kepada Rusia. Sungguhpun begitu, KSMU nama singkatannya merupakan universiti pertama yang menggunakan Bahasa Inggeris dalam praktikal perubatan.
Universiti ini juga turut dikenali di seluruh dunia dan peringkat antarabangsa serta mendapat pengiiktirafan daripada World Health Organization (WHO). Bukan biasa-biasa ye KSMU ni. Tambahan, universiti ini merupakan universiti perubatan terbaik di Rusia.
Bidang yang ada ditawarkan kepada para pelajar ialah bidang perubatan, pra-perubatan, farmasi, pergigian dan gerontologi. Gerontologi ialah bidang yang mana pelajar perlu membuat penyelidikan berdasarkan pemerhatian kepada orang yang sudah lanjut usia.
Pemerhatian tersebut adalah berdasarkan mental dan fizikal pesakit itu. Bidang perubatan dan pra-perubatan juga lain. Pra-perubatan ialah bidang perubatan dalam peringkat asasi. Pelajar lepasan SPM akan mengambil bidang ini sebelum lanjutkan ke bidang perubatan.
Tempoh pengajiannya pula ialah selama 7 tahun manakala perubatan ialah 6 tahun. Bidang perubatan ditawarkan kepada pelajar lepasan SPM, STPM, Matrikulasi, Diploma dan setaraf dengannya. Di sini mereka akan belajar dalam peringkat Ijazah Sarjana.
Apa yang menariknya lagi di KSMU ialah yuran pengajiannya. Yuran pengajian di KSMU adalah dibayar mengikut kepada mata wang Malaysia. Di mana, yuran tersebut adalah dibayar secara lock-fee yang tiada sebarang pertambahan cukai atau bunga.
Jadi pembayaran jenis ini dapat memudahkan mereka untuk melakukan pembayaran. Tapi bagi bidang farmasi dan pergigian mempunyai tempoh pengajian yang berbeza. Bidang farmasi adalah selama 4 tahun manakala bidang pergigian ialah selama 5 tahun.
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here