Safer Food merupakan sebuah platform yang sesuai untuk menjalankan atau memasarkan perniagaan makanan secara dalam talian. Safer Food Merchant membuka peluang kepada semua peniaga makanan seperti home kitchen, restoran, peniaga warung, peniaga trak makanan dan lain-lain.
Pendaftaran ke Safer Food Merchant adalah pendaftaran yang dilakukan secara percuma sahaja. Hanya perlu muat naik aplikasi SAFER FOOD menerusi Google Play Store atau Apps Store. Pendaftaran juga boleh dilakukan dengan hanya tekan sahaja link yang tertera di bawah.
Safer Food : https://www.safer.my/sign-up-restaurant
Namun, apa yang dicari oleh SAFER FOOD kini ialah konsultan luar. Konsultan ialah orang yang akan memberikan khidmat konsultan kepada peniaga makanan. Sekiranya peniaga berminat untuk berdaftar, mereka yang akan menguruskan segala pendaftaran dan konsultan.
Tetapi jika peniaga mempersoalkan tentang kesahihan mereka sebagai konsultan SAFER FOOD, mereka boleh tunjukkan nombor khas atau siri kepada peniaga. Nombor tersebut yang akan membuktikkan mereka ialah konsultan sah SAFER FOOD.
Konsultan kini sedang dicari di kawasan Lembah Klang, Kuala Lumpur dan Selangor. Negeri lain juga sedang dicari iaitu Johor, Penang dan Pahang.
Peniaga yang berminat hendak berdaftar di Safer Food Merchant perlulah mematuhi syarat yang telah ditetapkan oleh SAFER FOOD. Antaranya ialah
  • Kad Pengenalan
  • Lesen Perniagaan
  • Sijil halal
  • Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)
Selepas mengikuti syarat dan butiran yang diperlukan, maka semakin mudah pengaktifan dapat dilakukan. Peniaga yang hendak mengaktifkan akaun mereka perlu membuat beberapa tetapan pada kedai mereka.
  • Waktu operasi kedai
  • Lokasi kedai
  • Menu makanan
  • Akaun bank
Tambahan, pengaktifan akaun dapat dilakukan dalam masa satu hari sahaja jika maklumat yang diminta dapat dilengkapkan. Tapi kalau maklumat tak lengkap macam mana? Safer Food Merchant telah menyediakan sebuah kelas kepada mereka.
Kelas tersebut dibuka pada hari Isnin hingga Jumaat dari pukul 9 pagi hingga 12 tengahari. Pihak Safer Food Merchant akan mengajar mereka bagaimana untuk menguruskan kedai, mendaftar, memuat naik maklumat dan macam-macam lagi. Tapi mereka perlu isi borang dahulu sebagai tempahan ke kelas tersebut.

Kelas Bersama Safer Food : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood
Mudah sahaja kan? Konsultan juga dapat membantu peniaga memasarkan perniagaan makanan Safer Food Merchant secara dalam talian. Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lengkap, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here