Rusia merupakan salah satu negara yang dipilih oleh Daulah Educonsult untuk lanjutkan pelajaran. Tambahan terdapat sebuah universiti di Rusia yang menawarkan universiti terbaik di Rusia. Tawaran sambung belajar ke Rusia adalah dibuka kepada pelajar lepasan SPM, STPM, A-level, O-level dan setaraf dengannya.
Universiti yang menjadi pilihan Daulah Educonsult ialah Kursk State Medical University. KSMU telah tersenarai sebagai 10 universiti perubatan terbaik di Rusia, Malah, KSMU juga merupakan sebuah universiti pertama yang menggunakan Bahasa Inggeris bagi praktikal perubatan.
Apa yang bestnya lagi ialah yuran pengajian dibayar secara lock-fee. Maksudnya, yuran pengajian dibayar mengikut mata wang Malaysia dan tiada sebarang cas tambahan yang akan dikenakan kepada pelajar. Terdapat beberapa bidang menarik ditawarkan kepada para-pelajar.
Bidang tersebut ialah perubatan, pergigian, farmasi dan gerontologi. Gerontologi ialah bidang sosial yang mana pelajar akan belajar bagaimana untuk menguruskan kesihatan pesakit yang berusia. Mereka juga akan belajar untuk mengikuti perkembangan pesakit dari segi mental dan fizikal pesakit.
Bidang perubatan yang ada di KSMU terdapat dua pecahan iaitu bidang perubatan dan pra-perubatan. Pra-perubatan ditawarkan kepada pelajar lepasan SPM. Mereka akan belajar bidang pra-perubatan ini selama 7 tahun. Bidang ini adalah setaraf dengan asasi atau foundation.

Manakala bidang perubatan pula ditawarkan kepada pelajar lepasan STPM, A-level, O-level, Diploma dan setaraf dengannya. Tempoh pengajian bagi bidang perubatan ialah selama 6 tahun di KSMU.
Universiti ini juga telah mendapat pengiktirafan daripada
    • Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM)
    • Agensi Kelayakan Malaysia (MQA)
    • Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA)
    • Majlis Perubatan Malaysia
    • Persatuan Farmasi Malaysia
    • Majlis Pergigian Malaysia
Sekiranya ingin melakukan pendaftaran, masukkan sahaja maklumat ke dalam borang yang disediakan di bawah.
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO
Bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here