Indonesia ialah sebua negara yang terdiri daripada pula-pulau kecil yang sangat banyak. Kebanyakkan pulau-pulau yang ada di Indonesia mempunya laut dan pemandangan yang sangat cantik. Malah, Jakarta yang dulunya sebagai sebuah ibu negara republik tersebut akan bertukar lokasi. Ibu negara Indonesi akan diubah ke Kalimantan Borneo.
Sepanjang di Indonesia, pelajar dapat menikmati pengalaman yang menarik kerana suasana di sana seakan-akan sama dengan di Malaysia. Jadi, tiada masalah bagi pelajar untuk mencari makanan, agama, adat dan macam-macam lagi.
Kenapa cerita pasa Indonesia ni? Daulah Educonsult telah memilih Indonesia sebagai sebuah negara yang sesuai untuk melanjutkan pelajaran kepada pelajar. Jadi, mereka tidak akan menghadapi sebarang kesukaran sepanjang di sana. Tambahan, pelajar yang sambung belajar ke Indonesia akan masuk ke sebuah kolej dahulu.
Kolej tersebut ialah Kolej Bersama Daulah yang terletak di Kuala Lumpur. Kolej tersebut juga akan memberikan sijil atau peringkat asasi kepada pelajar sebelum mereka melanjutkan pelajaran ke universiti masing-masing. Sistem pembelajaran di Indonesia adalah tidak sama dengan Malaysia.
Malah, sebelum pelajar memasuki ke kelas mereka, Daulah Educonsult akan membawa pelajar pergi ke tempat menarik untuk dilawati. Sambil menyelam minum air. Sambil tunggu kelas akan dimula, mereka boleh berjalan dahulu ke tempat-tempat menarik. Jadi bidang apa yang ditawarkan?
Antara bidang yang ditawarkan ialah :
    • Perubatan
    • Pergigian
    • Farmasi
    • Psikologi
    • Pengajian Islam
    • Dan banyak lagi
Universiti yang ada di republik itu ialah Universiti Airlangga. Universiti ini menawarkan bidang perubatan kepada pelajar. Tambahan, universiti ini juga telah melakukan perkongsian dengan universiti antarabangsa seperti Universiti Bonn, Universiti Seoul dan Universiti Adelaide.
Universiti ini juga telah tersenarai sebagai “Top 5” di Indonesia bersama dengan universiti lain di Indonesia.

Selain itu, terdapat juga universiti lain yang menawarkan bidang perubatan kepada pelahar iaitu Universiti Sumatera Utara. Universiti telah mendapat sambutan ramai daripada pelajar-pelajar dari Malaysia. Selain bidang perubatan, institusi ini ada juga bidang farmasi dan pergigian. USU telah dibina pada tahun 1952 yang terletak di Medan.

Bidang veterinar pula terdapat di sebuah universiti di Institut Pertanian Bogor yang telah ditubuhkan pada 1 September 1963 di Bandung. Universiti telah mendapat pengiktirafan dari World Health Organization (WHO), Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Malaysia Medical Council (MMC). Tempoh pengjian bagi bidang ini ialah selama 5 tahun.
Terdapat dua buah universiti yang menawarkan bidang pengajian Islam kepada pelajar. Universiti itu ialah Universitas Islam Negeri Ar-Raniry yang terletak di Bandar Aceh. Antara fakulti yang didapati di universiti ini ialah Fakulti Syariah dan Hukum, Fakulti Usuluddin dan Filsafat, Fakulti Dakwah dan Komunikasi serta Fakulti Adab dan Humaniora.
Sebuah universiti juga menawarkan bidang yang seakan sama dengan Universiti Islam Negeri Ar-Raniry iaitu Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim.
Jiak pelajar ingin mendaftar, boleh isi butiran ke dalam borang yang disediakan di bawah.
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO
Jadi sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here