Peniaga yang mahu meluaskan perniagaan boleh mendaftar dengan Safer Food Merchant. Safer Food Merchant akan membantu peniaga untuk mempromosikan perniagaan makanan secara atas talian.

Kepada peniaga yang mahu menyertai Safer Food Merchant, peniaga boleh muat turun aplikasi Safer Food di Google Play Store atau Apple App Store.

Google Play Store : https://bit.ly/SaferFood-PlayStore-Install
Apple App Store : https://bit.ly/SaferFood-AppStore

Terdapat syarat – syarat yang telah ditetapkan :

  1. Memiliki kad pengenalan diri.
  2. Lesen perniagaan
  3. Sijil Halal
  4. Sijil SSM

Butiran yang perlu dilengkapkan :

  1. Waktu kedai beroperasi
  2. Menu makanan dan minuman
  3. Harga makanan dan minuman

Makanan dan minuman yang dijual tidak hanya terhad kepada satu jenis sahaja. Ianya terbuka kepada peniaga mahu menjual apa jenis makanan sekali pun. Tetapi makanan tersebut mestilah halal dan boleh dimakan.

BACA JUGA :   Tawaran Istimewa Untuk Safer Delivery Partner & Driver.

Pelbagai variasi makanan yang boleh diniagakan. Antaranya ialah makanan berat (nasi lemak, nasi beriani, mee goreng dan lain – lain), pencuci mulut dan juga kuih muih. Makanan Cina, India, Melayu dan Barat juga boleh di jual di sini.

Pendaftaran adalah percuma dan khidmat penghantaran dan pengambilan makanan disediakan. Cara untuk mendaftar juga adalah senang, ianya dengan menangkap gambar dokumen. Akaun kedai anda akan ada di aplikasi Safer setelah peniaga muat turun aplikasi Safer Food.

Peniaga perlu melengkapkan profil perniagaan  dan meletakkan gambar – gambar makanan di situ. Ini adalah untuk menarik minat pelanggan untuk membeli makanan anda. Safer juga menyediakan kelas kepada peniaga yang masih kurang jelas tentang bagaimana mahu muat naik dokumen, melakukan pendaftaran, gambar dan lain – lain.

BACA JUGA :   Safer Food Bantu Tingkatkan Jualan Perniagaan Makanan Dalam Talian

Sekiranya peniaga berminat untuk mengikuti kelas dengan Safer, peniaga perlu menempah kelas mengikut hari dan masa yang dikehendaki.

Link Untuk Menempah Kelas : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood

Jika peniaga masih tidak memahami dan inginkan bantuan, hubungi talian 018-9624322. Layari laman web dan media sosial kami juga untuk mendapatkan maklumat tambahan.

Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here