Rusia menawarkan pengajian di menawarkan pengajian di bidang perubatan dan merupakan salah satu negara yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult. Selain daripada Rusia, Daulah Educonsult turut menawarkan pengajian di Indonesia, Poland, mesir, Bangladesh dan Turki.

Kursk State Medical University terletak di bandar Kursk. Kursk adalah merupakan sebuah bandar yang tertua di Rusia. Kursk State Medical University merupakan salah satu universiti terkemuka yang terdapat di Rusia yang menawarkan bidang perubatan. Antara bidang perubatan yang ada di Kursk State Medical University ialah bidang pra – perubatan, perubatan dan gerontologi.

Universiti lain yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult di Rusia selain daripada Kursk State Medical University ialah :

  • Privolzhsky Research Medical University
  • Volvograd State Medical University
  • Moscow Aviation Institute
  • Saint Petersbug University

Pelajar tidak perlu risau kerana KSMU telah mendapat pengiktirafan daripada ;

  • Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
  • Agensi Kelayakan Malaysia (MQA)
  • Majlis Pergigian Malaysia (MDC)
  • Majlis Perubatan Malaysia (MMC)
  • Persatuan Farmasi Malaysia (MPS)
  • Majlis Veterinar Malaysia (MVC)
BACA JUGA :   Daulah Educonsult Menawarkan Kos Pengajian Terendah Ke Luar Negara

Berikut adalah syarat kelayakan yang telah ditetapkan untuk pelajar yang berminat untuk memohon menyambung pengajian di sini.

  • SPM/IGCSE – Minimum lulus dalam semua subjek sains.
  • STPM, Matrikulasi & Asasi – CGPA 3.0 dalam subjek sains.
  • Diploma – CGPA 3.0

KSMU telah lama ditubuhkan ianya ditubuhkan pada tarikh 7 Februari 1935. KSMU juga merupakan universiti yang pertama yang telah menawarkan program latihan perubatan di dalam bahasa Inggeris. Untuk pengetahuan pelajar, KSMU juga adalah yang pertama untuk membuka pejabat perwakilannya di Malaysia.

Malah, ianya juga merupakan salah sebuah universiti yang terkemuka dalam bidang pengajian perubatan di Rusia. Di KSMU juga telah lahir lebih daripada 40 ribu doktor, ahli farmasi dan profesional kesihatan yang laintelah dilatih selama 85 tahun universiti ini ditubuhkan.

KSMU juga telah dianugerahkan perintah Red Banner of Labour pada tahun 1985, untuk prestasi dalam latihan doktor dan ahli farmasi dan juga sumbagan untuk perkembangan perkhidmatan kesihatan awam dan juga sains perubatan.

BACA JUGA :   Anak Malaysia Ini Jadi Pensyarah Asia Tenggara Pertama Di Universiti Rusia

Kursk State Medical University adalah salah satu daripada pilihan yang boleh dipilih untuk pelajar melanjutkan pengajian. Sesi kemasukan di universiti berkenaan ialah pada Oktober dan November 2020. Sekiranya pelajar berminat untuk untuk menyambung pengajian di luar negara terutama sekali di bidang perubatan, Rusia adalah salah satu negara yang menawarkan pengajian di bidang perubatan.

Bagi pembayaran yuran pula berbeza dengan yang lain. Sistem pembayaran yuran adalah secara Lock Fee, pelajar hanya perlu yuran yang telah ditetapkan. Yuran dibayar dalam mata wang Malaysia tanpa ada tambahan yuran lain dan bunga.

Jika pelajar mempunyai sebarang pertanyaan dan inginkan maklumat dengan lebih lanjut. Sila hubungi talian di bawah dan layari laman web serta media sosial kami.

Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 : 0189624322
Customer service 2 : 0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here