Kursk State Medical University merupakan salah satu universiti di Rusia yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult. Bidang pengajian yang utama di Kursk State Medical University adalah pra – perubatan, perubatan dan gerontologi.

Jika pelajar berminat mahu melanjutkan pengajian dalam bidang tersebut segera mendaftar dengan Daulah Educonsult.

Berita baik buat pelajar, Kursk State Medical University melakukan proses pembelajaran secara atas talian.

Ini berikutan dengan pandemik COVID-19 yang melanda seluruh dunia, setiap negara melakukan pelbagai langkah persediaan untuk menghadapinya. Malah, disebabkan virus ini juga membuatkan ramai yang tidak dapat melanjutkan pengajian.

Kursk State Medicak University yang terletak di Rusia telah melakukan pembelajaran secara atas talian. Jadi para pelajar tidak perlu risau tentan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang perlu kita patuhi.

Ianya kerana, pelajar hanya perlu belajar dari rumah pelajar sahaja. Hebat bukan? Pelajar tidak perlu risau, di sini akan diterangkan bagaimana pembelajaran secara atas talian di universiti tersebut berlangsung.

BACA JUGA :   Lanjutkan Pengajian Ke Universiti Di Indonesia Bagi Sesi 2021 Bersama Daulah Educonsult!

Walaupun pelajar berada di Malaysia tetapi waktu kelas adalah berjalan seperti biasa dari jam 3 petang ke 8 malam waktu Malaysia. Bukan itu sahaja, setiap kelas secara keseluruhannya akan di uruskan oleh pensyarah subjek. Para pelajar akan belajar di dalam kumpulan yang kecil iaitu dari 8 ke 10 orang untuk satu kumpulan.

Teknik pengajian pula adalah kajian kes bersama profesor dan juga penggunaan nota. Pembelajaran secara atas talian akan lebih kepada melakukan perbincangan bersama. Jadi amat penting untuk pelajar menumpukan sepenuh perhatian. Selain itu ianya juga sangat penting buat pelajar untuk melibatkan diri dalam setiap perbincangan.

Kursk State Medical University merupakan universiti yang pertama yang telah menawarkan program latihan perubatan di dalam bahasa Inggeris. Malah, Kursk State Medical University adalah salah satu universiti terkemuka di Rusia.

BACA JUGA :   Pengajian Bidang Gerontologi Kini Dibuka Di KSMU

Pelajar tidak perlu risau kerana KSMU telah mendapat pengiktirafan daripada ;

  • Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
  • Agensi Kelayakan Malaysia (MQA)
  • Majlis Pergigian Malaysia (MDC)
  • Majlis Perubatan Malaysia (MMC)
  • Persatuan Farmasi Malaysia (MPS)
  • Majlis Veterinar Malaysia (MVC)

Sesi kemasukan ke universiti berkenaan ialah pada Disember 2020. Daftar segera sekiranya pelajar berminat untuk untuk menyambung pengajian di luar negara terutama sekali di bidang perubatan.

Daulah Educonsult bukan sahaja menawarkan pengajian bidang perubatan di Kursk State Medical University. Selain daripada Rusia, Daulah Educonsult turut menawarkan pengajian di Indonesia, Poland, mesir, Bangladesh dan Turki.

Sekirannya mempunyai sebarang pertanyaan dan inginkan maklumat dengan lebih lanjut. Sila hubungi talian di bawah dan layari laman web serta media sosial kami.

Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 : 0189624322
Customer service 2 : 0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here