Dengan situasi pandemik COVID-19 yang tidak menentu ini, para pelajar juga dilihat terkesan dengan perkara ini. Penjejasan ini boleh menyebabkan pelajar mungkin tidak mempunyai semangat untuk terus belajar.

Dengan itu, wujud pembelajaran secara dalam talian yang dilaksanakan berikutan situasi pandemik. Antara university luar negara yang menjalankan kegiatan ini adalah Kursk State Medical University, Rusia.

Kursk State Medical University atau dikenali sebagai KSMU telah menjalankan pembelajaran secara dalam talian. Para pelajar yang telah mendaftar sebagai penuntut KSMU telah mengikuti kelas secara dalam talian.

Perintah Kawalan Pergerakan yang dilaksanakan oleh pihak kerajaan perlu dipatuhi oleh semua pihak. Termasuk mereka yang belajar di institusi di luar negara.

Namun, anda tidak perlu bimbang kerana tenaga pengajar KSMU telah menjalankan sesi pembelajaran di dalam Bahasa Inggeris dan mengikuti waktu pembelajaran Malaysia.

Pelajar perubatan yang telah mendaftar di KSMU kini menjalani pembelajaran secara dalam talian supaya tidak berlakunya ketinggalan di dalam pelajaran. Apabila kes COVID-19 sudah lega, pelajar boleh terbang ke Rusia untuk mengikuti pembelajaran di sana.

BACA JUGA :   Bidang Menarik Yang Ditawarkan di Daulah Educonsult !

Anda berminat untuk mengikuti kelas secara online dalam bidang perubatan? Daftar segera bersama Daulah Educonsult. Daulah Educonsult membuka tawaran kemasukan ke KSMU bagi sesi Februari, April, Jun dan September 2021.

Tawaran ini dibuka kepada semua lepasan SPM/ IGCSE/ OLevel/ Matriks/ Asasi/ Diploma/ STPM/ A-Level atau setaraf. Anda juga boleh menggunakan keputusan percubaan untuk mendaftar kemasukan ke KSMU. 

Antara kelebihan KSMU adalah:

  • Yuran berjenis “Lock Fee”.
  • Mempunyai pejabat urusan di Kuala Lumpur.
  • Mempunyai bidang pengajian yang mesra pelajar (pra-perubatan untuk pelajar lepasan SPM dan setaraf, perubatan untuk pelajar lepasan Asasi, Diploma dan setaraf)
  • Pembelajaran sepenuhnya di dalam Bahasa Inggeris.
  • Merupakan antara universiti terbaik di Rusia.
  • Diiktiraf oleh agensi Malaysia dan luar negara.
  • Dibuka untuk pelajar sains tulen.

Rebut peluang ini segera! Daulah Educonsult akan memberikan ‘white lab coat‘ dan ‘textbook‘ percuma kepada anda yang termasuk di dalam 10 pendaftar pertama!

BACA JUGA :   Kemenangan Perancis Dan Kisah-kisah Lain Mengiringi Final Piala Dunia 2018

Anda boleh berhubung terus dengan konsultan Daulah Educonsult di:

Website : http://daulahmedic.com/
Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
Nombor pejabat : 03-92851322
Alamat pejabat : No. 1-19, Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100 Kuala Lumpur.

Berminat Untuk Sambung Belajar Di Luar Negara?

daulah educonsult

Daftar Segera Bersama Daulah Educonsult!

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran ke dalam bidang pengajian yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa. Perkara ini seiring dengan pengalaman syarikat yang telah menguruskan pelajar ke pelbagai negara terutamanya ke Mesir dan Rusia. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian, Farmasi, Pengajian Islam dan lain-lain.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here