Bangladesh adalah antara salah satu negara yang membuka kemasukan buat pelajar ke universiti pada bulan Januari. Tidak hanya itu, Bangladesh turut terkenal dengan pengajian veterinar dan kedoktoran.

Universiti yang telah ditawarkan kepada pelajar merupakan bidang pengajian sains kesihatan. Pelajar boleh memilih untuk menyambung pelajaran ke peringkat Ijazah Sarjana Muda di dalam bidang perubatan, pergigian dan veterinar.

Berikut adalah antara universiti yang dicadangkan oleh Daulah Educonsult untuk anda melanjutkan pelajaran :

  1. Dhaka Medical College

2. Dhaka Dental College

3. Mymensingh Medical College

4. Chittagong Medical College

5. Bangladesh Agricultural University

Bidang pengajian perbuatan dan pergigian di Bangladesh adalah antara yang terbaik di dunia. Ramai pelajar yang mahu melanjutkan pelajaran ke universiti di Bangladesh kerana kosnya yang sedikit rendah berbanding negara lain.

BACA JUGA :   4 Bahasa Yang Sukar Untuk Dipelajari

Meskipun negaranya kelihatan mundur, pandangan anda perlu diubah kerana ianya adalah berlainan daripada yang anda fikir. Jika anda berminat untuk menyambung pelajaran ke Bangladesh pada masa yang akan datang, anda boleh mendaftar bersama Daulah Educonsult.

Berminat Lanjutkan Pengajian ke Luar Negara?

Daftar Segera Bersama Daulah Educonsult!

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran ke dalam bidang pengajian yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa. Perkara ini seiring dengan pengalaman syarikat yang telah menguruskan pelajar ke pelbagai negara terutamanya ke Mesir dan Rusia. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian, Farmasi, Pengajian Islam dan lain-lain.

BACA JUGA :   Universitas AirLangga Pilihan Sambung Belajar Dalam Bidang Sains

Website : http://daulahmedic.com/
Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
Nombor pejabat : 03-92851322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here