Pekerjaan Sebagai rakan penghantar atau pemandu sudah tidak asing lagi bagi masyarakat Malaysia. Apabila kita berjalan sahaja di sekitar jalan-jalan raya, banyak kenderaan dengan pelbagai jenis logo syarikat penghantaran. Kenderaan ini akan mewarnai jalan-jalan raya di sekitar Malaysia tidak mengira waktu.

Oleh itu, jika anda berminat untuk menjadi sebahagian daripada mereka yang bekerja sebagai rakan penghantar sama ada secara sepenuh masa atau separuh masa, anda boleh lakukannya bersama Safer. Safer mengalu-alukan kedatangan anda ke syarikat mereka untuk meluaskan lagi capaian pengguna Safer.

Anda bakal menjadi penggerak utama kepada pembangunan atau kebangkitan syarikat ini. Oleh yang demikian, jika anda berminat untuk menjadi sebahagian dari Safer anda boleh melakukan pendaftaran segera sekarang! Hal ini kerana Safer masih lagi menjalankan promosi Sifar Komisen sehingga penghujung bulan ini.

Dengan itu, anda tidak akan dikenakan apa-apa caj penolakan komisen sepanjang menerima kerja penghantaran yang dilakukan. Lebih dari itu, pendaftaran untuk menjadi rakan penghantar atau pemandu juga adalah percuma. Apa yang diperlukan sewaktu pendaftaran adalah salinan kad pengenalan, roadtax kenderaan, geran kenderaan, insurans dan akaun bank.

Anda juga boleh memilih untuk menjadi rakan penghantar atau rakan pemandu sahaja atau kedua-duanya jika melepasi syarat kelayakan yang telah ditetapkan. Berikut adalah antara syarat yang diperlukan untuk Safer mengaktifkan akaun anda.

BACA JUGA :   Berniaga Secara Percuma Sehingga Mac 2021 Ini.

Syarat menjadi rakan penghantar:

  • Memiliki kenderaan bermotor seperti motosikal, kereta, van, lori atau lain-lain.
  • Tiada had buatan kenderaan yang ditetapkan.
  • Memiliki lesen memandu yang sah.
  • Mempunyai telefon pintar dengan akses internet dan boleh memuat turun aplikasi Safer.

Syarat menjadi rakan pemandu:

  • Memiliki kenderaan seperti motosikal atau kereta.
  • Buatan kenderaan tahun 2012 dan ke atas.
  • Memiliki lesen memandu yang sah dan penuh.
  • Mempunyai telefon pintar dengan akses internet dan boleh memuat turun aplikasi Safer.

Lesen PSV dan EVP adalah perlu jika mendaftar sebagai rakan pemandu. Lesen PSV boleh didapati di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), manakala lesen EVP akan diuruskan oleh pihak Safer.

Antara perkhidmatan yang ditawarkan oleh Safer untuk rakan penghantar dan pemandu menjalankan kerja penghantaran adalah:

  1. Safer Ride – Penghantaran penumpang ke satu lokasi ke lokasi yang lain. Mempunyai pelbagai kategori pilihan kenderaan.
  2. Safer Concierge – Penghantaran penumpang dari satu lokasi ke lokasi lain dalam masa yang sama menghulurkan bantuan mengikut masa yang telah ditetapkan.
  3. Safer Food – Penghantaran pesanan makanan yang telah dipesan pengguna dari restoran ke tempat pengguna berada.
  4. Safer Delivery – Penghantaran barangan dari satu lokasi ke lokasi yang lain. Terdapat dua kategori sama ada satu lokasi penghantaran atau banyak.
BACA JUGA :   Pendaftaran Percuma Untuk Menjadi Vendor Di Safer

Selain dari melakukan kerja-kerja penghantaran. Rakan penghantar atau pemandu juga boleh jana pendapatan tambahan dengan cara mengajak orang lain menggunakan aplikasi Safer. Sekiranya rakan penghantar atau pemandu berkongsikan referral code yang dimiliki, mereka berpeluang untuk jana 1% keuntungan dari jumlah resit yang telah dibayar pengguna atau penerimaan job dari rakan penghantar atau pemandu lain.

Perkongsian referral code  kepada orang lain akan mengaktifkan pendapatan pasif bagi akaun anda. Oleh itu, lebih ramai anda kongsikan referral code anda dan mereka mendaftar menggunakan code tersebut, lebih banyak jangkaan pendapatan yang anda boleh dapat.

Jika anda berminat untuk mendaftar bersama Safer, anda boleh mendaftar dengan mengisi pautan di bawah atau menerusi aplikasi Safer.

http://tinyurl.com/ycetm3vh

Pengguna Android: https://bit.ly/2yp8ADH

Pengguna iOS: https://apple.co/2ZvyNeX

Untuk maklumat yang lebih lanjut, anda boleh dapatkannya menerusi platform-platform yang berikut.

Customer Service : 011-2058 6389
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Official Website : https://safer.asia/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
TikTok: https://vt.tiktok.com/ZSJ2FEffN/
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here