Simpanan merupakan sesuatu yang sangat penting kepada semua orang. Jika tiada simpanan, kebarangkalian untuk meminjam adalah tinggi.

Meminjam pada dasarnya adalah tidak bagus dan kadang-kala boleh memudaratkan diri sendiri. Untuk mengelakkan perkara ini daripada berlaku, adalah penting untuk kita menyimpan.

Sumber: google

Dalam waktu yang sama, perlu juga ada misi yang jelas apakah tujuan simpanan itu dilakukan. Di kala pandemik ini, wang simpanan KWSP sudah belum tentu mencukupi untuk hari-hari tua nanti.

Mengikut data yang telah dikeluarkan oleh pihak KWSP, ramai ahli berniat untuk mengeluarkan kesemua wang simpanan KWSP mereka. Oleh itu, pasti wang KWSP yang telah dikeluarkan belum tentu dapat dikumpulkan semula untuk kegunaan hari-hari tua nanti.

Selain wang yang telah dicarum melalui KWSP, anda boleh membuka akaun Pelan Simpanan Eksklusif. Pelan Simpanan Eksklusif ini boleh dipilih di antara 5, 10 sehingga 20 tahun.

BACA JUGA :   Jalankan Bisnes Bersama Tycoon Group Dan Kaut Keuntungan Yang Lumayan.

Melalui Pelan Simpanan Eksklusif ini, anda akan dapat dividen berserta Pulangan Aliran Tunai Tetap pada setiap akhir tahun simpanan. Dividen adalah daripada 4 hingga 6% manakala Pulangan Aliran Tunai Tetap adalah berbeza mengikut pelan simpanan yang dibuka.

Pelan Simpanan Eksklusif 5
Terima 11% pada tahun pertama sehingga tahun ke-10.
Terima 20% pada tahun ke-11 sehingga tahun ke-20.

Pelan Simpanan Eksklusif 10
Terima 17% pada tahun pertama sehingga tahun ke-10.
Terima 33% pada tahun ke-11 sehingga tahun ke-20.

Pelan Simpanan Eksklusif 20
Terima 17 pada tahun pertama sehingga tahun ke-10.
Terima 33% pada tahun ke-11 sehingga tahun ke-20.
Terima 70% pada tahun ke-21 sehingga tahun ke-30.

Pulangan Aliran Tunai Tetap ini diberikan sebagai pampasan kerana ahli tidak mengeluarkan wang simpanan yang telah disimpan. Anda akan tetap menerima Dividen berserta Pulangan Aliran Tunai Tetap ini meskipun tempoh simpanan anda tamat pada tahun ke-5, 10 atau 20.

BACA JUGA :   Jana Pendapatan Sambil Menyimpan Sebagai Usahawan Kewangan Di Tycoon Group.

Dalam pada anda melakukan simpanan, anda juga boleh menjana pendapatan menerusi Projek Mustang. Bisnes ini dibina untuk memberikan galakan kepada orang ramai di luar sana untuk melakukan simpanan.

Ahli yang telah mendaftar secara sah untuk menjadi usahawan kewangan dan mengambil ujian PCE, akan menerima komisen setinggi 35%. Peratusan ini akan diberikan setiap kali ahli baharu mendaftar di bawah ahli tersebut.

Komisen juga diberikan bergantung kepada nilai simpanan dan jenis pelan simpanan yang dibuka.

Untuk mengetahui bagaimana cara untuk menyimpan dan menjana pendapatan ini, anda boleh dapatkan maklumat lengkap daripada Tycoon Group. Anda boleh berhubung terus dengan pihak Tycoon Group di:

Website : https://tycoongroup.my/
Facebook : Tycoon Group
Instagram : Tycoon Group
Email : tycoon.groupwm@gmail.com
Nombor : 013-2090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here