Masa hadapan adalah sesuatu yang kita tidak dapat jangka. Adakah ianya akan berlangsung dengan baik atau sebalikya. Masa hadapan juga adalah sesuatu yang kita tidak dapat jangka bagaimana keadaannya.

Oleh yang demikian, adalah sangat perlu untuk kita melakukan persiapan sejak dari awal bak kata pepatah; Sediakan payung sebelum hujan. Di dalam konsep ini, simpanan adalah sebagai payung kita pada saat kita memerlukannya.

Terdapat pelbagai cara yang boleh kita lakukan untuk memulakan simpanan. Ada yang bermula dengan menabung sejak kecil di dalam tabung-tabung fizikal dan ada yang sudah diberikan akaun bank sendiri sejak dilahirkan. Simpanan dibuka adalah untuk kegunaan sewaktu kita tidak menyangka ia akan berlaku.

Terdapat pelbagai jenis pelan simpanan yang ada di Malaysia dan ada diantaranya menawarkan pelan simpanan serta pelaburan. Di mana kita menyimpan adalah tidak begitu penting, namun apa yang penting adalah kita mempunyai simpanan. Ketiadaan tabung simpanan boleh menyebabkan kita melakukan perkara yang sepatutnya kita elakkan.

Antara perkara tersebut adalah dengan berhutang. Berhutang atau panggilan lainnya adalah menyimpan merupakan sesuatu yang sangat perlu kita elakkan. Ianya mungkin hanya akan memberikan bebanan yang mungkin tidak dapat kita tanggung pada kemudian hari.

BACA JUGA :   Pelan Simpanan Eksklusif Tycoon Group Jadi Tabung KWSP Anda Yang Kedua!

Oleh itu, Tycoon Group membuka peluang kepada anda di luar sana untuk memulakan simpanan menerusi Pelan Simpanan Eksklusif. Terdapat tiga jenis pelan yang boleh dipilih berdasarkan kemahuan dan pilihan ahli penyimpan. Ianya juga merupakan jenis simpanan jangka masa panjang yang dapat menjamin masa hadapan anda.

Berikut adalah antaran pelan yang boleh dipilih menerusi Pelan Simpanan Eksklusif Tycoon Group.

Aliran Pendapatan Terjamin adalah antara manfaat yang ahli penyimpan peroleh apabila ahli tidak mengeluarkan apa-apa simpanan terkumpul sebelum tempoh matang. Seperti di dalam jadual di atas, ahli akan mengikat tempoh selama 20 atau 30 tahun. Tempoh tersebut merupakan tempoh maksimum yang didatangkan sekali bersama tempoh perlindungan.

Selain itu, ahli penyimpan juga akan menerima Dividen tidak tetap daripada 4 sehingga 6 peratus. Perolehan yang akan didapati adalah daripada nilai pembukaan wang simpanan. Dividen tidak boleh dikeluarkan, oleh itu ia digantikan dengan Aliran Pendapatan Terjamin seperti yang dinyatakan di atas.

BACA JUGA :   Jana Pendapatan Tambahan Menerusi Projek Mustang!

Simpanan ini juga bleh dilakukan secara penyimpanan secara bulanan atau tahunan. Nilai minimum adalah nilai simpanan premium bagi setiap pelan simpanan. Jika simpanan secara tahunan dirasakan agak membebankan, Tycoon Group sedia memberikan tawaran penyimpanan secara bulanan.

Adapun begitu, ianya juga bergantung kepada tabiat kita adakah kita boleh menyimpan wang dengan nilai yang sebegitu atau sebaliknya. Ia juga berbalik kepada diri kita sendiri di mana adakah kita boleh berdisplin untuk melakukan simpanan. Demi masa depan yang terjamin, adalah tidak salah untuk mengorbankan sedikit daripada kehendak sewaktu muda untuk kesenangan pada hari tua nanti.

Anda berminat untuk membuka akaun simpanan bersama Tycoon Group? Hubungi Tycoon Group menerusi platform yang berikut:

Website : https://tycoongroup.my/
Facebook : Tycoon Group
Instagram : Tycoon Group
Email : tycoon.groupwm@gmail.com
Nombor : 013-2090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here