Anda berminat untuk menyambung pengajian ke salah sebuah negara timur tengah seperti Mesir? Ayuh lakukan permohonan sekarang sebelum permohonan ditutup! Sebelum ia ditutup, baik cepat-cepat lakukan permohonan sekarang!

Bagi anda yang tidak tahu bagaimana untuk lakukan permohonan, anda boleh berhubung dengan pihak Daulah Educonsult. Daulah Educonsult merupakan salah satu agensi konsultasi pendidikan yang menawarkan peluang kepada pelajar untuk sambung pengajian di luar negara.

Daulah Educonsult juga menawarkan pelbagai jenis peluang sambung belajar di luar negara dalam pelbagai bidang. Salah satunya adalah Pergigian, Farmasi, Ulum Islamiah dan Pengajian Islam yang dibuka kepada pelajar lepasan SPM dan STAM.

Jika anda berminat untuk melanjurkan pengajian di bumi padang pasir dan tempat bersejarah ini, anda boleh mendaftar permohonan untuk ke sana. Antara syarat kelayakan yang diperlukan untuk memohon kemasukan ke Mesir bagi lepasan SPM adalah seperti yang berikut.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Menawarkan Pengajian Ke Mesir!

Syarat bagi sambung pengajian bagi jurusan Sains Kesihatan iaitu Pergigian dan Farmasi adalah memperoleh sekurang-kurangnya gred B bagi subjek-subjek seperti yang berikut:

Bahasa Melayu

Bahasa Inggeris

Sejarah

Matematik

Matematik Tambahan

Fizik

Kimia

Biologi

Selain itu, jika pelajar mahu sambung pengajian dalam bidang Ulum Islamiah, pelajar memerlukan sekurang-kurangnya peroleh gred B bagi kesemua subjek yang berikut:

Bahasa Arab

Pengajian Al Quran & Sunnah

Pendidikan Syariah Islamiah

Bahasa Melayu

Bahasa Inggeris

Matematik

Namun, bagi lepasan STAM, pelajar memerlukan sekurang-kurangnya pangkat JAYYID untuk memohon kemasukan ke Mesir. Adapun begitu, bidang pengajian yang akan dipelajari oleh pelajar adalah Pengajian Islam yang terdiri daripada pelbagai kos pengajian.

BACA JUGA :   Pilih Farmasi Sebagai Karier Terbaik Anda

Adapun begitu, jika anda merasakan keputusan anda tidak melepasi syarat kelayakan ke Mesir, Daulah Educonsult sedia memberikan bimbingan lanjutan. Pihak Daulah Educonsult boleh dihubungi menerusi:

Website : http://daulahmedic.com/   
Facebook : Daulah Educonsult   
Youtube : Daulah Educonsult  
Email : daulahmedic@gmail.com  
Nombor pejabat : 03-92851322 
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322  
Nombor konsultan utama : 013-2090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here