Pelaburan kripto atau cryptocurrency semakin mendapat perhatian golongan pelabur. Sebagai permulaan, ia merupakan antara pelaburan yang dikira sebagai meragukan. Namun, sekarang ia sudah semakin diterima dan mempunyai standardnya yang tersendiri dalam dunia pelaburan.

Mata wang kripto merupakan antara salah satu aset digital yang mempunyai perubahan turun naik yang kadang-kalanya tidak dapat dijangka. Perubahan ini menjadikan graf turun naik seakan-akan roller coaster.

Oleh yang demikian, tidak semua orang mampu untuk meredah perubahan drastik yang mampu untuk merugikan atau menguntungkan pelabur. Ianya juga sebuah pelaburan yang tidak mempunyai penutup seperti pelaburan saham.

Oleh yang demikian, jika pelabur mahu mendapatkan keuntungan yang konsisten, pelabur memerlukan satu mekanisme yang mampu untuk membantu dalam perkara ini. Antara salah satu cara yang boleh pelabur gunakan adalah menggunakan robot AI.

BACA JUGA :   Ketahui Jenis Mata Wang Kripto Selain Daripada Bitcoin.

Penggunaan robot di dalam pelaburan kripto ini telah digunakan oleh Binance Capital Team (BCT). BCT merupakan sebuah kumpulan yang mempunyai ahli-ahli muda yang mempunyai cita-cita yang tinggi untuk mengembangkan lagi pelaburan aset digital di dalam Malaysia.

Robot ini boleh ditetapkan dan akan dilampirkan pada akaun exchanger pelabur. BCT menggunakan exhanger Binance, dan menetapkan robot untuk menjalankan kerja-kerja pembelian dan penjualan bahagian mata wang kripto.

Dengan adanya robot ini, pelabur tidak lagi perlu memeriksa graf turun naik mata wang kripto. Pelabur hanya perlu menyewa robot ini dan membiarkan robot tersebut melakukan tugasan mengikut tetapan yang telah ditentukan.

Selain itu, pelaburan mata wang kripto menerusi robot ini tidak akan mengganggu masa-masa keemasan anda. Emosi anda juga tidak akan terganggu dengan segala perubahan drastik yang berlaku.

BACA JUGA :   5 Sebab Anda Perlu Ikut Cara Binance Capital Team (BCT) Trade Kriptowang Di Platform Binance

Jika anda mahu mengetahui maklumat dengan lebih lanjut berkenaan robot di dalam pelaburan mata wang kripto, anda boleh berhubung dengan pihak BCT menerusi:

Facebook: Binance Capital Team 
Telegram: https://t.me/joinchat/txWoWBI4emJkNzVl
Youtube: Binance Capital Team

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here