Safer Food Merchant adalah pilihan yang tepat untuk para peniaga sertai. Ini kerana Safer Food Merchant merupakan platform untuk para peniaga mempromosikan perniagaan makanan dan minuman yang di jual secara atas talian. Mengapa perlu secara atas talian ? Perniagaan secara atas talian adalah satu trend masa sekarang ditambah dengan situasi negara yang agak goyah akibat penularan COVID-19.

Kepada peniaga kecil, home-kitchen, peniaga yang meniaga dari rumah, warung dan restoran, ini adalah satu peluang untuk anda mempromosikan perniagaan anda secara atas talian. Para peniaga boleh menjual pelbagai variasi jenis makanan dan minuman sekiranya sudah memenuhi segala butiran dan dokumen yang diperlukan. Segala pembelian dan transaksi adalah secara atas talian.

Untuk menjadi vendor di Safer Food, peniaga diperlukan untuk melampirkan beberapa dokumen penting seperti yang berikut:

  • Kad pengenalan
  • Lesen perniagaan
  • Lesen SSM
  • Sijil Halal

Selain itu, peniaga juga perlu melampirkan beberapa butiran penting berkenaan perniagaan seperti:

  • Lokasi/ Premis perniagaan
  • Waktu operasi perniagaan
  • Menu makanan beserta gambar
  • Harga makanan
  • Akaun bank
BACA JUGA :   Home Kitchen Diberi Peluang Untuk Perluaskan Masakan Di Safer Food

Jika peniaga sudah melengkapkan kesemua dokumen dan butiran yang dinyatakan, akaun peniaga boleh diaktifkan dalam tempoh masa 24 jam. Maka, anda sudah boleh berniaga bersama Safer Food Merchant.

Bukan itu sahaja, anda yang berdaftar sebagai vendor akan mendapat penawaran 0% caj penolakan. Ini kerana Safer Food Merchant masih meneruskan tawaran 0% caj penolakan kepada para vendor yang sudah berdaftar bersama Safer Food. Rebutlah peluang ini dan promosikan perniagaan anada secara dalam talian serta menjana 100% pendapatan bersih.

@safer.my

#fyp #lockdown #businessowner #food #foodmerchant #fypシ

♬ original sound – Safer.my – Safer.my

Anda yang menjalankan perniagaan secara atas talian menerusi Safer Food kini boleh memilih waktu operasi perniagaan sendiri. Dengan cara ini, anda mempunyai pilihan untuk menerima tempahan makanan melalui Safer mengikut waktu yang anda mahukan.

Di samping itu, Safer turut menyediakan rakan penghantar yang akan membantu peniaga menghantar tempahan makanan kepada pelanggan. Rakan penghantar ini merupakan rakan penghantar yang sudah berdaftar bersama Safer. Jadi, peniaga tidak perlu runsing untuk mencari penghantar makanan.

Adakah peniaga berminat untuk menjadi vendor di Safer Food Merchant? Jika berminat, peniaga boleh mendaftar sebagai vendor secara percuma di pautan di bawah.

<<<https://www.safer.my/sign-up-restaurant>>>

Peniaga juga boleh sertai kelas bersama Safer Food dengan melakukan tempahan slot. Sebarang pertanyaan dan kesulitan boleh ditanya semasa kelas berlangsung.

<<< https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood >>>

Seterusnya, vendor yang berniaga di Safer Food pula dikehendaki untuk memuat turun aplikasi Safer Food Merchant. Aplikasi Safer untuk Food Merchant boleh dimuat turun menerusi:

Jika peniaga mempunyai sebarang persoalan atau pertanyaan, peniaga boleh berhubung terus dengan pihak Safer menerusi platform yang teryera di bawah.

Customer Service: 011-2058 6389 
Live Chat Safer: https://www.safer.my/ 
Official Website: https://safer.asia/
Facebook: https://www.facebook.com/saferasia/ 
Instagram: https://www.instagram.com/safer.my/ 
Twitter: https://twitter.com/SAFERofficial 
TikTok: https://vt.tiktok.com/ZSJ2FEffN/ 
Youtube: https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here