Adakah anda sudah bersedia untuk melanjutkan pengajian ke luar negara? Perlukan masa yang lebih panjang untuk membuat persiapan? Jika anda menggunakan khidmat Daulah Educonsult, pastinya persiapan anda akan lebih mudah dan lancar.

Yang pertama, pastikan anda semak kelulusan universiti di luar negara. Pemilihan universiti adalah berdasarkan pengiktirafan yang diterima universiti oleh kerajaan Malaysia. Antara agensi-agensi yang memberikan pengiktirafan kepada universiti luar negara adalah MQA, JPA, KPT dan banyak lagi.

Seterusnya, anda perlu tahu bidang pengajian yang ditawarkan oleh universiti pilihan anda. Bukan sekadar itu, pilihan negara juga perlu dipertimbangkan. Perkara ini dapat membantu anda untuk menyesuaikan diri dengan cepat di negara orang.

BACA JUGA :   Lanjut Pengajian Ke Peringkat Ijazah Sarjana Muda Di Universiti Luar Negara Tahun 2022

Namun, jika anda tidak mahu meremehkan diri dengan mencari maklumat universiti dan bidang atau melakukan pengurusan secara sendiri, anda boleh mendapatkan bantuan dari agensi konsultasi pendidikan Daulah Educonsult.

Daulah Educonsult merupakan agensi konsultasi pendidikan terbaik dan berpengalaman dalam bidang ini. Agensi ini juga telah menghantar ramai pelajar Malaysia melanjutkan pengajian ke luar negara. Segala pengurusan dan prosedur kemasukan ke universiti di uruskan oleh pihak Daulah Educonsult sendiri.

Namun, pelajar perlu membuat permohonan pendaftaran terlebih dahulu. Pelajar juga dikehendaki untuk melengkapkan beberapa dokumen yang diberi oleh pihak Daulah Educonsult. Ini merupakan salah satu proses kemasukan ke universiti.

Pelajar juga perlu melampirkan keputusan penilaian lepasan masing-masing seperti SPM/IGCSE/O-Level/Asasi/STPM/A-Level/Diploma dan lain-lain yang setaraf untuk semakan kelayakan ke universiti.

BACA JUGA :   Universiti Di Mesir Menawarkan Program Pengajian Pergigian Dan Farmasi (September 2021/2022)

Seterusnya, setelah semakan kelayakan dan permohonan kemasukan dibuat, pelajar hanya perlu menunggu keputusan yang akan diberi oleh Daulah Educonsult.

Jika anda memerlukan khidmat konsultasi pendidikan, Daulah Educonsult sedia membantu anda. Khidmat konsultasi diberikan secara percuma. Anda boleh berhubung terus dengan pihak konsultan Daulah Educonsult di mana-mana platform di bawah.

Website : http://daulahmedic.com/
Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com
Nombor pejabat : 03-92851322
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
Nombor konsultan utama : 013-2090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here