Vaksin jenis Sinovac dilihat tidak putus-putus menerima kritikan daripada beberapa pihak. Adapun begitu, vaksin ini juga telah menerima pandangan positif daripada pelbagai pihak. Antara yang terkini adalah kerajaan Arab Saudi telah memasukkan Sinovac dalam senarai kelayakan vaksin.

Dengan ini, rakyat yang telah menerima suntikan daripada Sinovac boleh menunaikan haji atau umrah pada masa akan datang. Selain Sinovac, terdapat juga jenis lain seperti Pfizer-BioNTech, Moderna, Oxford-AsdtraZeneca, Johnson dan Sinopharm.

Sinovac yang telah dibangunkan oleh syarikat dari China, Sinovac Biotech Co. Ltd. yakin dengan kemampuan vaksinnya untuk melawan jangkitan COVID-19. Ia dikatakan telah bersedia untuk menghadapi gelombang peningkatan jangkitan COVID-19 meski ia terdiri daripada varian yang lebih ganas.

BACA JUGA :   Perlaksanaan PKPD Di Medan 88, Salak Tinggi, Sepang.

Usaha untuk meningkatkan pengeluaran vaksin juga telah dipergiat pihak Sinovac. Ketika ini, pihak mereka telah mencapai tahap pengeluaran vaksin sekitar 4 bilion dos setahun bagi memenuhi permintaan vaksin dari seluruh dunia.

Lebih dari 1.2 bilion dos vaksin telah diagihkan kepada seluruh dunia pada setakat ini. Menurut pihaknya lagi, Sinovac bersedia untuk berdepan sekaligus melawan varian baharu COVID-19.

Sumber: Astro Awani

Anda berminat untuk menjalankan pekerjaan sebagai rakan penghantar atau pemandu? Ayuh sertai Safer! Pendaftaran adalah percuma. Anda hanya perlu lengkapkan butiran dan dokumen, dan anda sedia untuk berkhidmat!

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan mengenai peluang pekerjaan ini, anda boleh berhubung dengan pihak Safer menerusi mana-mana platform di bawah. Psst.. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati promosi โ€˜Zero Commissionโ€™ Safer!

BACA JUGA :   Perlaksanaan PKPP Sehingga 31 Disember.

Customer Service :โ€ฏ011-2058 6389ย 
Live Chat Safer :โ€ฏhttps://www.safer.my/ย 
Official Website :โ€ฏhttps://safer.asia/
Facebook :โ€ฏhttps://www.facebook.com/saferasia/
Instagram :โ€ฏhttps://www.instagram.com/safer.my/ย 
Twitter :โ€ฏhttps://twitter.com/SAFERofficialย 
TikTok: https://vt.tiktok.com/ZSJ2FEffN/ย 
Youtubeโ€ฏ:โ€ฏhttps://bit.ly/safergroupโ€ฏ

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here