Entri kali ini adalah mengenai permainan tradisional di Rusia. Setiap negara semestinya ada permainan tradisional yang boleh dimainkan oleh seluruh masyarakat setempat.

Permainan tradisional Rusia sering dimainkan dalam lingkaran atau kumpulan besar, supaya mudah untuk berhubung dengan masyarakat. Mungkin anda dapat rasakan ianya tidak sesuai dengan umur anda, jangan risau semua permainan tradisional ini adalah untuk mengukuhkan hubungan dengan masyarakat. Jadi semua peringkat umur tiada masalah untuk bermain.

LAPTA (ЛАПТА)

Lapta adalah salah satu permainan Rusia tertua sejak abad ke-10 di Kievan Rus’. Ia mempunyai persamaan seperti kriket, besbol dan rounders. Permainan ini dimainakan di padang segi empat tepat.

 

ELASTIK (РЕЗИНОЧКИ)

Elastik adalah pemain melakukan urutan lompatan di sekitar, di atas dan di antara jalur elasitk yang besar. Biasanya tali atau band tersebut dipegang oleh dua pemain dan pemain perlu melengkapkan urutan lompat sepenuhnya tanpa melakukan kesalahan. Tahap kesukaran akan meningkat setelah berjaya mencapai pusingan. Elastik dinaikkan dari paras buku lali ke paras tutut. Ramai beranggapan permainan ini berasal dari Rusia tapi sebenarnya berasal dari China pada abad ke-7.

BACA JUGA :   Antara 3 Hotel Terbaik di Bandar Kursk , yang Highly Rated

COSSACK AND ROBBERS (КАЗАКИ-РАЗБОЙНИКИ)

Nama permainan berasal dari Tsarist Russia, Cossack adalah penjaga undang-undang. Permainan ini popular pada abad ke-15. Permainan ini dibahagikan kepada dua pasukan Cossack dan the Robbers. Untuk mulakan permainan, perompak perlu bersembunyi di kawasan yang ditetapkan. The Cossack memberikan permulaan 5-10 minit untuk the robbers bersembunyi kemudian mula mencari mereka. Permainan ini seperti permainan polis dan penjenayah (sorok-sorok) atau lebih dikenali sebagai police entry di Malaysia.

Antara permainan di atas, yang mana anda teringin nak cuba? Kalau anda mempunyai impian sambung belajar di luar negara terutamanya Rusia, boleh hubungi Daulah Educonsult.

Daulah Educonsult adalah agensi konsultan pendidikan yang berpengalaman untuk membantu pelajar dalam menguruskan pendaftaran kemasukan pelajar di universiti-universiti terpilih. Jika anda berminat, anda boleh terus hubungi konsultan Daulah Educonsult dan sesi konsultasi adalah secara percuma.

BACA JUGA :   1.2 Juta Dos Vaksin COVID-19 Tiba Di Indonesia.

Maklumat Lanjut :-

 Pejabat: 03-92851322

Nombor khidmat pelanggan: 0189624322  https://bit.ly/konsultandaulah-tf

Nombor konsultan utama: 013-2090322

Nombor konsultan: 01114307825 (Cik Farhana) https://bit.ly/konsultanfar

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here