Ibu wajib cuba ! 6 tip untuk kurus agar badan kembali seperti anak dara semula.

  • Menyusu

– Menyusu badanbagus untuk bayi dan memberi manfaat kepada ibu kerana dapat membakar sebanyak 500 kalori sehari serta meningkatkan kadar metabolisme ibu.

  • Memakai bengkung untuk kurus selepas bersalin

– Ibu-ibu perlu memakaian bengkung yang sesuai, ia  berfungsi untuk membakar lemak dan membuang lebihan angin dalam badan.

  • Bertungku

– Bertungku perlu diamalkan kerana ia dapat membantu mengeluarkan peluh dan toksik berlebihan dalam badan. Ibu-ibu akan merasa lebih segar dan ringan, serta dapat mengekalkan bentuk badan yang diidamkan.

  • Diet yang seimbang

– Seawal dan selepas kehamilan,ibu-ibu perlu memastikan pengambilan makanan yang berkhasiat dan seimbang seperti sayur- sayuran, buah-buahan, bijiran dan protein ianya memberi tenaga dan membantu mengurangkan berat badan.

  • Banyakkan minum air kosong
BACA JUGA :   4 Kesan Asap Rokok Pada Kanak-Kanak

– Ibu bersalin perlu banyak minum air kosong terutama jika ibu-ibu ingin kurus selepas bersalin. Minum air kosong adalah cara yang mudah dan berkesan untuk menurunkan berat badan. Ia dapat mengeluarkan toksik dalam badan dan mengempiskan perut.

  • Aktif bergerakif

–  ibu-ibu boleh aktif bergerak untuk kurus selepas bersalin dan melakukan beberapa aktiviti ringan seperti melakukan senaman kardio yang ringan untuk mengurangkan lemak dalam badan.

Pakej berpantang daycare 14 hari

Selepas bersalin ibu-ibu mesti fikirkan cara untuk mendapat bentuk badan yang cantik dan kurus, semoga bermanfaat tip yang admin kongsikan kepada ibu-ibu diluar sana bermanfaat. Jika berminat dengan pakej berpantang Calya boleh hubungi nombor yang tertera di bawah.

No Khidmat Pelanggan : 0182080827

No Konsultan Hafizzah : 0184630456

BACA JUGA :   KENAPA IBU BERPANTANG KENA PAKAI STOKING?

Boleh layari laman sesawang kami untuk mendapatkan lebih lanjut info-info serta tips-tips menarik :

FacebooK:https://m.facebook.com/calyaconfinement/?tsid=0.5607320087632885&source=result
Telegram : https://t.me/calyaconfinementofficial
Instagram : https://www.instagram.com/calyaconfinement/
Youtube : https://youtube.com/channel/UCF1ELTjeLj32Dr5E3IkzN3A

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here