Ramai pelajar lepasan SPM yang sedang menunggu keputusan keluar tidak lama lagi, ada yang tidak tahu atau dimana nak sambung belajar di peringkat seterusnya.

Kebanyakan pelajar bercita-cita untuk sambung belajar di luar negara. Artikel kali ini admin ingin kongsikan mengenai tawaran sambung belajar bidang pengajian Islam di luar negara bagi lepasan SPM.

Pengajian Islam antara bidang yang mempunyai permintaan tinggi di luar negara. Antara negara yang menawarkan bidang pengajian Islam adalah seperti Mesir, Morocco, Jordan dan negara timur tengah yang lain. Tidak ketinggalan juga negara Indonesia adalah antara negara yang menawarkan Pengajian Islam dan mempunyai permintaan tinggi dalam sambung belajar kerana jaraknya dekat dengan Malaysia.

BACA JUGA :   INGIN JADI DOKTOR GIGI, ANDA PERLU TAHU INI

Apa yang admin nak kongsikan dalam artikel ini adalah agensi Daulah Educonsult telah membuka permohonan untuk pelajar lepasan SPM yang berminat untuk ke Mesir dan Indonesia bagi bidang Pengajian Islam.

Antara universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult adalah:

 

Mesir

Universiti Al Azhar

Bidang: Ulum Islamiah

Syarat kelayakan: Minimum B bagi subjek BM, BI, Math, Syariah Islamiah, Quran Sunnah dan Bahasa Arab

 

Indonesia

Universiti Islam Negeri Suska, Riau

Bidang: Syariah dan hukum, Usuluddin, Dakwah dan Komunikasi.

Syarat kelayakan: Kredit SPM

 

 

Siapa Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult adalah agensi atau konsultan pendidikan yang sedia membantu pelajzar dalam mencadangkan dan pendaftaran ke universiti terbaik. Berpengalaman dalam menguruskan ramai pelajar ke luar negara.

BACA JUGA :   Jom Sambung Bidang Perubatan di Medical University of Lodz, Poland

Untuk adik-adik yang memasang impian sambung belajar luar negara, admin cadangkan konsultan Daulah Educonsult sebagai pilihan adik-adik dalam kemasukan ke universiti luar negara.

Sesi KONSULTASI adalah PERCUMA, Pihak Daulah Educonsult boleh dihubungi menerusi

Nombor pejabat: 03-92851322

Nombor khidmat pelanggan: 0189624322

Nombor konsultan utama: 013-2090322

Nombor konsultan: 01114307825 (Cik Farhana)

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here