Bagi kebanyakan individu, sakit kepala bukanlah satu simptom yang serius. Ia kebiasaannya hilang dengan sendirinya.

Walau bagaimanapun, segelintir individu boleh mengalami masalah sakit kepala yang memerlukan perhatian dan rawatan dengan kadar segera.

Antara jenis sakit kepala ialah SINUS, iaitu sakit yang terasa di sekitar mata, tulang pipi, dahi dan batang hidung. Sakit ini akan rasa lebih teruk bila baring mengereng, bergerak secara mengejut dan pergerakan. Ia berlaku akibat jangkitan dan perubahan tekanan udara dalam rongga sinus.

Seterusnya, adalah TEKANAN, iaitu sakit yang terasa dihadapan kepala, terasa seperti kepala diikat dan dihimpit. Aktiviti fizikal tidak membuat sakit bertambah teruk, berlaku akibat tekanan, kurang air dan otot tegang.

BACA JUGA :   Apa itu sauna dan kebaikannya?

MIGRAIN juga merupakan salah satu di antara jenis sakit kepala. Migrain selalunya terasa seperti sakit berdenyut di sebelah kepala dengan tekanan di belakang mata. Biasanya akan rasa loya dan kabur mata. Rasa sakit menjadi lebih teruk dengan pergerakan dan aktiviti fizikal. Sensitif dengan cahaya terang dan bunyi bising.

Yang terakhir adalah CLUSTER, yang merupakan sakit di sebelah muka, kepala dan mata. Apabila baring membuat sakit bertambah teruk. Berpunca dari hidung atau air mata tersumbat.

Setiap individu pasti pernah mengalami sakit kepala, namun bagi yang tidak tahu puncanya akan rasa masalah ini membebankan mereka.

Jadi, amat penting untuk anda mengenal pasti dan tidak terlepas sebarang simptom pelik jika mengalami sakit kepala, khususnya sakit yang teruk.

BACA JUGA :   Kepentingan Nutrisi Buat Ibu Hamil.

Mesti tak senang duduk kan kalau asyik sakit kepala tu lagi-lagi ibu yang sedang mengandung/berpantang tu kan, Jangan risau Calya sedia membantu mengatasi masalah sakit kepala ibu – ibu.

Dijamin puas hati dan berbaloi dengan pakej yang Calya sediakan.

Sekiranya, anda berminat untuk menjalani rawatan-rawatan daripada Calya, anda boleh hubungi nombor yang tertera di bawah,

No Customer Service :018-2080827
No Konsultan Cik Irfa : 012-6692067

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here