Apa fungsi uri ni yang sebenarnya ?

Ini adalah beberapa fungsi uri yang Calya akan kongsikan kepada anda semua.

Jadi uri yang akan berfungsi untuk bekalkan zat bermanfaat untuk bayi dalam perut. Darah dari ibu akan mengalir masuk ke bayi melalui uri. Darah yang mengalir tersebut ada oksigen, glukosa dan zat yang penting untuk perkembangan bayi.

Selain itu, uri ni juga fungsinya macam paru-paru orang dewasa . Melalui uri la bayi kita akan dapat oksigen dan melalui uri juga bayi kita akan buang karbon dioksida daripada tubuhnya.

Seterusnya, uri ini juga adalah  sumber hormon oestrogen dan progesterone yang penting untuk ibu dan bayi dan banyak lagi fungsinya yang lain.

BACA JUGA :   Anak Degil ! Ayah Tahan Amarah. Ketahui Kaedah Menangi Hati Anak

Jadi sebagai tanda penghargaan kita pada jasa uri ini sebaiknya adalah kita cuci dan tanam dengan cara yang mulia. Jikalau, kita tak ambil uri yang pihak hospital berikan itu, uri  akan dianggap sebagai ‘medical waste’ dan akan dibakar.

Mesti kita tidak sanggup melihat uri bayi kita dibakar begitu sahaja kan, bersama sisa-sisa hospital yang lain.Jadi memang penting untuk kita urus uri bayi. Kepada ibu bapa yang mempunyai masalah seperti tiada kawasan tanah yang sesuai , kurang pengalaman dan tiada masa kerana sibuk bekerja.

Jangan risau, Urigo mempunyai pakej- pakej yang menarik untuk menguruskan uri anak anda. Pakej kami terdiri daripada Platinum,Gold dan juga Silver. Nak tahu maklumat lebih lanjut mengenai pakej kami atau nak kami bantu anda ?

BACA JUGA :   Anak Degil ! Ayah Tahan Amarah. Ketahui Kaedah Menangi Hati Anak

Boleh hubungi nombor yang tertera di bawah :

No Customer Service : 011-2072 9609
No Konsultan Cik Irfa : 012-669 2067

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here