NIKMAT MAKANAN DI RUSIA

0
408

Negara Rusia adalah negara yang mempunyai pelbagai makanan tradisional yang unik. Walaupun anda mungkin tidak dapat mencubanya, akan tetapi anda mengetahui pelbagai jenis makanan dan khasiatnya . Mari saya tunjukkan antara makanan-makanan yang tersohor di negara ini.

1.Borschtย 

Borscht adalah makanan yang lebih dikenali sebagai sup kubis. Borscht dapat didapati dikalangan orang Lithuania, Poland, Belarus dan Ukraine. Sup kubis ini mengandungi bit, kentang, kubis, wortel, daun bawang, bawang putih dan tomato dan dihiasi dengan daun dill. Malah, borscht sangat terkenal di seluruh eropah timur sehingga ke benua lain.

2.Blini

Blini atau dipanggil lempeng rusia adalah pencuci mulut yang digemari oleh orang Rusia. Ia disebabkan oleh rasa kemanisan kaviar, krim masam dan madu. Blini sangat terkenal malah makanan ini disantapkan seminggu setiap tahun untuk meraikan rasa cinta orang Rusia terhadap makanan tersebut.

BACA JUGA :   Kelebihan Sambung Belajar Luar Negara di Rusia

3.Pirozhki

Pirozhki adalah puff pastry yang lebih dikenali sebagai roti panggang atau goreng. Roti ini diisi dengan pelbagai sayur-sayuran dan daging-daging. Tambahan pula diisi dengan kentang tumbuk, jamur, bawang dan telur atau kubis. Manakala roti iniย  mengandungi daging sapi. Ia adalah salah satu makanan yang digemari oleh orang rusia dan kebiasaannya mereka menjamu dengan sup yang lazat.

Jadi bagaimana? Terliur sampai terbayang-bayang anda berada di Rusia? Inilah masanya impian anda tercapai untuk menjelajah lebih lagi tentang Rusia dengan melanjutkan pelajaran ke negara eropah yang terkenal. Mari admin bantu anda step by step untuk ke sana.

Daulah Educonsult menawarkan pengajian ke KURSK STATE MEDICAL UNIVERSITY di Rusia. Pelbagai bidang ditawarkan antaranya pra-perubatan dan perubatan. Syarat kelayakan terbuka kepada pelajar lepasanย  SPM / IGCSE / O-LEVEL / STAM / DIPLOMA / ASASI / MATRIKULASI / SETARAF. Ayuh daftar secara percuma sekarang.

BACA JUGA :   Safer Food Merchant Tawar Promosikan Perniagaan Vendor Secara Online!

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut, anda boleh hubungi nombor konsultan di bawah:-

Pejabat: 03-92851322

Customer Service 1: https://bit.ly/konsultan-A

Customer Service 2: https://bit.ly/Belajarluarnegara2

Konsultan utama: 013-2090322 (Tuan Syed)

Konsultan Daulah: https://bit.ly/KonsultanAmalย  (Konsultan Amal)

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here