Buah delima memiliki manfaat yang baik untuk ibu hamil kerana mengandungi nutrisi penting yang diperlukan oleh ibu dan janin. Beberapa manfaat khusus buah delima untuk ibu hamil adalah:

  1. Kaya dengan folat: Buah delima mengandungi jumlah yangย  tinggi dengan folat, iaitu nutrisi penting untuk perkembangan sistem saraf janin. Folat dapat mencegah terjadinya cacat lahir pada janin.

2. Sumber vitamin C: Buah delima mengandungi vitamin C yang dapat membantu ibu hamil untuk menjaga kesihatan sistem imun dan meningkatkan kesihatan jaringan kulit, tulang, dan gigi.

3. Mengandungi antioksidan: Buah delima mengandungi antioksidan yang dapat melindungi ibu hamil daripada kerosakan sel akibat radikal bebas. Antioksidan juga dapat membantu mencegah jangkitan kuman dan meningkatkan kesihatan janin.

Buah delima mempunyai pelbagai khasiat untuk ibu mengandung

4. Mengandungi serat: Buah delima mengandungi serat yang dapat membantu untuk menjaga kesihatan usus dan menurunkan risiko sembelit.

5. Mengandungi mineral: Buah delima mengandungi mineral seperti potassium yang dapat membantu menjaga kesihatan jantung dan ginjal.

6. Mengandungi flavonoid: Buah delima mengandungi flavonoid yang dapat menurunkan tekanan darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Namun perlu diingat, semua pengambilan buah-buahan, termasuk delima, harus dalam jumlah yang cukup dan tidak berlebihan. Dapatkan konsultasikan doktor anda sebelum mengambil buah delima dalam jumlah yang berlebihan.

Teringin dibelai dan dimanja ketika berpantang? Berpantang dengan tenang dengan layanan yang istimewa.

Jika berminat dan sebarang pertanyaan, sila hubungi :
Khidmat Pelanggan : 018-2080827
Whatsapp : http://linktr.ee/calyaconfinement

Konsultan Syadira : 011-64049576
Whatsapp : https://linktr.ee/nor_syadira

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here