TEROKAI UIN SUSKA, RIAU BERSAMA DAULAH EDUCONSULT!

0
383

zaman sekarang untuk mencari tempat pangajian yang terbaik dan diiktiraf sukar betul tak? Ada universiti yang diiktiraf tapi yuran terlalu tinggi dan ada juga universiti yang diiktiraf penuh malaysia dengan yuran yang berpatutan. Anda ingin tahu universiti mana yang mempunyai yuran berpatutan di indonesia untuk bidang pengajian islam?

jom admin kongsikan kelebihan-kelebihan universiti di indonesia bagi bidang pengajian islam.

UNIVERSITAS ISLAM NEGERI SULTAN SYARIF KASIM, RIAU
Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim (UIN Suska) Riau adalah sebuah Universiti yang berfokus pada bidang pengajian islam sahaja untuk peringkat “IJAZAH SARJANA MUDA” . selain itu juga, uin suska, riau ini didirikan pada tahun 1984 dan merupakan salah satu universiti terkemuka di Indonesia yang dikembangkan dengan kurikulum yang komprehensif dan diunggulkan.

Selain dari itu juga, Universiti ini memiliki fakulti-fakulti yang lengkap dan berkualiti untuk pelajar antaranya antaranya Fakulti syariah&hukum, fakulti dakwah&komunikasi, Fakulti usuluddin dan lain-lain lagi.

Disamping itu juga, bidang yang ditawarkan di uin suska juga sangat banyak antaranya Hukum keluarga, Hukum ekonomi, ilmu hukum, pendidikan bahasa arab, psikologi dan lain-lain.

menarikkan? ada pelbagai pilihan bidang di uin suska, riau ni. Tidak lupa juga bagi syarat kelayakan di sini terbuka kepada pelajar bermula dari lepasan TRIAL SPM, SPM, IGCSE, O-LEVEL, ASASI, MATRIKULASI, DIPLOMA,STPM, STAM dan setaraf. 

Antara kelebihan jika anda mendaftar sebagai pelajar di uin suska, riau adalah:-

  1. Universiti yang diiktiraf penuh oleh MQA, JPA, KPT dan lain-lain
  2. yuran murah dan berpatutan
  3. confirmation seat untuk pelajar
  4. jarak perjalanan dari Malaysia ke Riau sangat dekat
  5. Ramai persatuan pelajar malaysia
  6. fasiliti yang selesa untuk pelajar
  7. keselamatan ketat dan terjaga
  8. Kos sara hidup yang rendah
  9. boleh mandaftar bermula dari Trial SPM
  10. dan lain-lain.
BACA JUGA :   Keunikan Candi Borobudur - 7 Keajaiban Dunia

Bukan itu sahaja tau, sambil anda belajar pun anda boleh melancong, Ketika musim cuti anda boleh meluangkan masa anda ke tempat-tempat menarik di Riau ni tau!

antara tempat yang boleh pelajar-pelajar kunjungi di indonesia ketika musim cuti adalah:-

  1. Taman Wisata Alam Gunung Tujuh
    Merupakan taman wisata alam yang terletak di Kabupaten Kerinci dan merupakan tempat wisata alam yang indah dengan pemandangan alam yang eksotis.

2. Pantai Pasir PanjangMerupakan pantai yang terletak di Kabupaten Bengkalis dan menyajikan pemandangan pantai yang indah dan tenang.

3. Taman Nasional Bukit Tiga Puluh

merupakan taman nasional yang terletak di Kabupaten Rokan Hilir dan menyajikan kekayaan alam yang luar biasa.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Bantu Pelajar Lanjutkan Pengajian Ke Universiti Terbaik di Indonesia

4. Taman Kota Pekanbaru
merupakan taman yang terletak di Pekanbaru dan menyajikan pemandangan alam yang indah dengan berbagai fasilitas rekreasi.

Menarik kan? sambil-sambil belajar boleh melancong! jika anda berimpian untuk ke bidang pengajian islam di luar negara, Admin lebih cadangkan kepada anda untuk ke uin suska indonesia kerana pembiayaan pengajian murah berbanding di negara lain, bukan itu sahaja anda juga boleh merasai pengalaman budaya dan adat di sini .

Admin harap info yang dikongsikan ini dapat memberi manfaat untuk pelajar-pelajar di luar sana yang berimpian untuk melanjutkan pengajian di luar negara.

ANDA BERIMPIAN UNTUK LANJUTKAN PENGAJAIN DI LUAR NEGARA? AYUH DAPATKAN KONSULTASI BERSAMA KONSULTAN DAULAH EDUCONSULT SEKARANG!

untuk pertanyaan lanjut, anda boleh hubungi kami di talian dibawah: –
📞 Pejabat: 03-92851322
📲 Customer Service: bit.ly/konsultandaulah-e
📲 Konsultan utama: 013-2090322 (Tuan Syed)
📲 Konsultan Daulah: https://bit.ly/KonsultanZuraini 018-3845685

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here