Institut Pertanian Bogor Universiti Kelas Dunia

0
762

Institut Pertanian Bogor (IPB) adalah sebuah universiti yang terkenal di Indonesia. IPB didirikan pada tahun 1963 dan bertempat di bandar Bogor, Jawa Barat. IPB dianggap sebagai salah satu universiti terbaik di Indonesia dan sering disebut sebagai “universiti kelas dunia”. Universiti ini mempunyai 4 fakulti utama iaitu Fakulti Penternakan, Fakulti Pertanian, Fakulti Perhutanan, dan Fakulti Ilmu Kelautan.

Fakulti Penternakan adalah sebuah fakulti yang popular di kalangan mahasiswa. Fakulti ini menawarkan program pengajian dalam bidang penternakan dan bagi peminat haiwan sangat sesuai untuk ceburi bidang ini.

Kenapa memilih Institut Pertanian Bogor?

  • Fakulti berkualiti tinggi: Institut Pertanian Bogor mempunyai fakulti yang  berpengalaman dan terkenal di bidang pertanian.
  • Infrastruktur yang baik: Institut mempunyai fasiliti belajar yang canggih dan memadai seperti perpustakaan, laboratorium dan kawasan belajar yang luas.
  • Rangkaian alumni yang kuat: Alumni Institut Pertanian Bogor tersebar di seluruh dunia dan mempunyai hubungan yang erat antara satu sama lain, membolehkan pelajar memperluaskan rangkaian mereka.
  • Penyelidikan yang kukuh: Institut memperluaskan bidang penyelidikan dalam bidang pertanian dan lain-lain, memberikan peluang kepada pelajar untuk terlibat dalam projek penyelidikan.
  • Latar belakang budaya yang kaya: Insitut berada di kawasan Bogor yang mempunyai budaya dan tradisi yang kaya, memberikan pengalaman belajar yang menyeluruh kepada pelajar.
BACA JUGA :   Ubat Penahan Sakit? Ubat Ini Sahaja Yang Boleh Diambil.

Untuk adik-adik yang berminat untuk menjadi doktor haiwan atau ahli veterinar, boleh cepat-cepat untuk pertimbangkan sambung belajar disini!

Terbuka bagi pelajar lepasan SPM/IGCSE/Diploma/Asasi/Matrikulasi/STPM/setaraf. Bagaimana pula nak mendaftar? Admin cadangkan anda berhubung dengan salah satu agensi pendidikan belajar luar negara iaitu Daulah Educonsult dimana mereka akan menguruskan dan membantu adik-adik untuk sambung belajar luar negara!

Daulah Educonsult adalah konsultan pendidikan yang membantu dan cadangkan universiti terbaik untuk anda sambung belajar di luar negara. Mereka telah berpengalaman lebih dari 10 tahun dalam menguruskan pelajar belajar ke luar negara.

Anda boleh terus hubungi konsultan Daulah Educonsult melalui talian dibawah untuk syarat kelayakan dan maklumat lebih lanjut mengenai kemasukan.

BACA JUGA :   6 Perkara yang Anda Perlu Tahu Tentang Bandung

Nombor pejabat: 03-92851322

Nombor khidmat pelanggan: 018-9624322  https://bit.ly/konsultandaulah-tf

Nombor khidmat pelanggan: 011-70187322 https://jom.chat/csdaulahmedic

Nombor konsultan utama: 013-2090322

Nombor konsultan: 01114307825 (Cik Farhana) https://bit.ly/konsultanfarhana

Atau anda boleh membuat pra pendaftaran melalui link tersebut: https://bit.ly/STUDYABROAD2023

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here