Bidang pergigian adalah cabang sains perubatan yang berkaitan dengan rawatan, pencegahan dan rawatan pelbagai masalah gigi, gusi, rongga mulut dan tisu yang berkaitan.

Malah, bidang pergigian merangkumi semua jenis pergigian dan penjagaan mulut, termasuk pembersihan, tampalan, saluran akar, ortodontik, pemasangan gigi palsu, dan pembedahan mulut. Bidang pergigian juga memainkan peranan penting dalam mencegah masalah gigi dan gusi serta membantu pesakit mencapai kesihatan pergigian dan mulut yang baik melalui pendidikan dan nasihat rawatan.

Untuk memasuki bidang pergigian, anda mesti melengkapkan pendidikan dan latihan yang ketat, termasuk kajian akademik dan amalan klinikal. Selepas tamat pengajian dari program pendidikan, anda mesti lulus peperiksaan dan mendapatkan pensijilan daripada badan profesional yang berkaitan sebelum anda boleh meneruskan kerjaya.

BACA JUGA :   Tabiat Menguyah Ais - Anda Sedang Rosakkan Diri Sendiri

Daulah Educonsult menawarkan bidang pergigian di universiti yang terletak di Indonesia dan Bangladesh. Universiti yang ditawarkan ini menawarkan kos yuran yang rendah berbanding dengan universiti pergigian yang lain.

Bagi anda yang berminat untuk sambung pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda menerusi Daulah Educonsult, ini adalah senarai universiti yang boleh anda pertimbangkan.

INDONESIA
  • Universitas Sumatera Utara
  • Universitas Airlangga
BANGLADESH
  • Dhaka Dental College

Selain itu, kedua- dua negara ini merupakan negara yang majoriti penduduknya adalah beragama Islam. Oleh yang demikian, pelajar tidak perlu bimbang untuk mendapatkan makanan halal atau menerima tohmahan. Universiti tersebut juga mempunyai fasiliti yang dapat membantu pelajar belajar dengan lebih selesa.

BACA JUGA :   Indonesia Tuduh Malaysia 'Curi' Tarian Kuda Kepang Yang Didakwa Milik Mereka

Bagi anda yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut, anda boleh jalani sesi konsultansi bersama Daulah Educonsult sekarang! Anda pilih universiti dan bidang yang anda minat, kami bantu prosesnya.

Jika anda inginkan maklumat lanjut, anda boleh hubungi nombor konsultan di bawah:

Pejabat: 03-92851322

Customer Service: https://bit.ly/Konsultan-F

Konsultan utama: 013-2090322 (Tuan Syed)

Konsultan Daulah: https://bit.ly/Konsultan-fatihah 017-6521061 (Cik Fatihah)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here