Banyak hal yang kita tidak tahu di dunia ni. Beberapa perkara yang masih belum terungkapkan. Anda pernah tak terfikir bahawa di dunia ni terdapat hal yang aneh tapi benar dan ia berlaku.

Berikut merupakan 5 hal yang aneh di dunia:

  • Sungai Berdarah di Sepanyol

Di Sepanyol, terdapat sebuah sungai yang disebut dengan Sungai Tinto. Sungai ini memiliki warna merah seperti darah dan terlihat seperti sungai berdarah. Warna tersebut disebabkan oleh adanya mineral di dalam sungai yang menyebabkan airnya berwarna merah.

  • Hutan Yang Tersembunyi di Bawah Laut

Terdapat hutan yang tersembunyi di bawah laut di teluk Mexico. Hutan ini dikenal dengan sebutan Cenote Angelita dan terletak sekitar 30 meter di bawah permukaan laut. Di dalam  ini terdapat tasik yang memiliki air jernih dan misteri dengan pokok-pokok yang tumbuh di dasar tasik.

  • Tasik Beracun di Rusia

Di Rusia, terdapat sebuah tasik yang disebut sebagai tasik beracun Kelip-kelip. Tempat ini memiliki air beracun yang dapat membunuh haiwan atau manusia yang mencuba untuk meminumnya. Namun, beberapa mikroorganisma yang hidup di dalam tasik dapat menghasilkan cahaya biru yang membuat tasik terlihat indah di waktu malam hari.

  • Patung Berjalan di Pulau Paskah

Pasifik Selatan terdapat satu pulau dinamakan Pulau Paskah. Ia juga dikenali dengan adanya patung-patung besar yang disebut Moai. Ada salah satu Moai yang digelar sebagai Moai Berjalan kerana dianggap sebagai patung yang dapat berjalan dengan sendirinya. Meskipun misteri di balik Moai Berjalan masih belum terungkap, tetapi ramai menganggap patung tersebut dipindahkan dengan bantuan tali dan graviti.

  • Pulau Hantu di Jepun

Pulau Hashima juga dikenali sebagai Pulau Hantu, terletak di luar pesisir pantai Jepun. Tempat ini dulu dijadikan lombong arang batu dan dihuni oleh ribuan pekerja. Namun sekarang ia ini ditinggalkan dan dibiarkan kosong. Kawasan ini sering kali dijadikan tempat penggambaran filem seram dan dianggap sebagai salah satu tempat paling berhantu di Jepun.

Itu merupakan 5 hal yang aneh di dunia yang kita ketahui. Pada dasarnya, banyak lagi yang kita tidak tahu tentang dunia yang besar ini. Haruslah kita bersyukur kepada Allah S.W.T kerana diberi kesempatan untuk hidup di atas muka bumi ni.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here