Jom Sambung Bidang Perubatan di Medical University of Lodz, Poland

0
148

Hellooooo semua, apa khabar anda semua harini? Semoga semua sihat la ye. Hari ini saya nak kongsi sebuah universiti dalam bidang perubatan yang tak kurang hebatnya dengan universiti perubatan luar negara yang lain. Boleh teka tak universiti mana yang saya nak kongsikan hari ini? Haaa ye betul! Hari ini saya nak kongsikan tentang Medical Universiti of Lodz yang terletak di Poland.

Medical University of Lodz adalah salah satu universiti perubatan tertua dan terbesar di Poland yang memiliki sejarah yang panjang bermula pada tahun 1946.  Pada awalnya, universiti mengendalikan tiga fakulti: kemanusiaan, sains matematik & sains, dan undang-undang & ekonomi. Menjelang tahun 1946 kajian berkembang menjadi farmasi, perubatan, dan pergigian.

BACA JUGA :   Takut Nak Jumpa Doktor Gigi? Apa Nak Buat Ni?

Pada tahun 2002, Akademi Perubatan Lodz diubah menjadi Universiti Perubatan Lodz, menjadi institusi pendidikan tinggi pertama di Poland yang menerima status ini. Sejak itu, universiti terus berkembang dan berkembang lalu memperkenalkan program baru dan memperluas kemampuan penelitiannya.

Saat ini, Universiti Perubatan Lodz adalah universiti perubatan terkemuka di Poland dan diakui di seluruh dunia karena keunggulannya dalam pendidikan, penelitian, dan praktik klinik. Ia memiliki lebih dari 3,500 pelajar dan menawarkan program dalam Perubatan, Pergigian, Farmasi, Kejururawatan, Sains Kesihatan dan Pendidikan Jasmani.

Okay seterusnya saya akan ceritakan pula struktur bangunan yang terdapat di university ini. Struktur bangunan disini sangat menarik.

Ia terdiri daripada:

  • 6 institut penyelidikan
  • 49 kerusi
  • 7 buah hospital pengajaran universiti yang lengkap dengan jumlah kapasiti 2900 katil
  • 438,000 pakar rundingan pakar setiap tahun di klinik pesakit luar pakar, sebagai tambahan kepada kerjasama dengan 22 universiti antarabangsa.
BACA JUGA :   Sambutan Ramadan Tahun ini Luar Biasa

Nak tahu sebab kenapa anda perlu melanjutkan pelajaran ke Medical University of Lodz kerana  ia salah satu pusat penyelidikan dalam bidang perubatan terutama di Poland. Dalam satu tahun akademik lebih daripada seratus geran penyelidikan diberikan, serta banyak kontrak penyelidikan.

Macam mana? Berminat tak? Kalau berminat boleh hubungi kami di Daulah Educonsult untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut:

Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com
Nombor Pejabat : 03-92851322
Nombor Khidmat Pelanggan : 018-9624322
Nombor Konsultan Utama : 013-2090322 (Tuan Syed)
Nombor Konsultan : 010-8694840

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here